Vrijdag 17 Maart: Van Arrawarra naar Byron Bay

17 maart 2017 - Byron Bay, Australië

Vanmorgen nog even laatste beetjes was gedaan en daarna op pad naar Byron Bay. De highway leidt ons een stuk het binnenland in richting het stadje Grafton. Daar is nog een oude winkelstraat te zien aan de Lawrence rivier. We stoppen er, lopen er even doorheen, maar hebben niet het idee dat deze straat heel anders is dan de winkelstraatjes in andere dorpjes. Mooie panden met veranda's en overkappingen en mooie grote bomen. Dit dorpje staat bekend om de Jacaranda bomen, grote groene bomen met paarse bloemetjes. Daarna gaan we het naast liggende moderne winkelcentrum nog even in om nog wat boodschappen te doen. We komen ook bij een klein kledingwinkeltje waar de dame achter de kassa (zoals velen hier) een gesprekje begint. Wat we al gezien hebben, waar we heen gaan etc. Ze geeft meteen wat goede adviezen om de highway te mijden en een andere weg langs de oever van de Lawrence rivier te nemen. Dat doen we en inderdaad deze weg is veel mooier. We rijden langs groene velden waar suikerriet verbouwd wordt en oude boerderijen en zien ook veel koeien. Met een kleine Ferry gaan we de brede rivier over. Onze lunchstop is in MacClean waar we aan de rivier de boterhammen smeren. Wederom met een mooi uitzicht. Uiteindelijk komen we toch weer bij de highway en nemen deze een stukje tot we weer een "touristdrive" vinden. Dit zijn mooie omleidingen van de originele hoofdweg. Vaak iets langer maar meestal veel meer de moeite waard. Langs de kust komen we nu in een veel drukker gebied. We zijn bij het bovenste stukje van de staat New South Wales aangekomen. Bekend om de mooie kusten, maar ook het drukkere toerisme. We gaan vandaag tot Byron Bay, een gezellig dorpje met mooie stranden en een beroemde vuurtoren. Maar daar gaan we morgen naar kijken.

1. Han en Nellie:
    19 maart 2017
    Leuk die foto's.
    Trouwens de vorige foto's van de dag ervoor waren ook schitterend.
    Leuk jullie zo met z'n tweetjes. Gr