16 november Sanibel en Captiva Island naar Naples

17 november 2019 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbeten in het appartement met z’n vieren daarna op pad. Het eiland verkennen. We beginnen met een strandwandeling bij de vuurtoren en zoeken net zoals de anderen naar mooie schelpen. Het eiland staat hierom bekend en het is vloed aan het worden, dus er spoelen massa’s aan nieuwe aan. Helaas ook hier en daar een dode vis. Ze hebben nog steeds een milieu probleem bij de westkust. Daar heeft landbouwmest het zeewater aangetast. Het is minder dan vorig jaar, maar nog steeds aanwezig.

We rijden naar het andere eiland met wederom een brug en drinken koffie aan het strand bij Captiva eiland. Ook daar liggen er vissen op het strand en ruikt het onfris.

We gaan met Jan en Gerry lunchen bij de Bubble room. Een zeer kleurrijke eetgelegenheid waar je kunt genieten van hun specialiteit: taart in een museum vol kerst, oud speelgoed en filmfoto’s. Je kijkt je ogen uit terwijl je geniet van een stuk chocoladetaart met aardbeien. Er zijn vervelender dingen om te doen......

Via de kustweg en de vele aan een geschakelde eilanden met mooie houten gekleurde huizen, rijden we verder naar Naples.

Daar checken we in en lopen naar het centrum. De winkelstraat is zeer sjiek en het volk ook. De Rolls Roys en Bentleys rijden af en aan. We kijken maar kopen hier niets. Wel raar alles in kerstsfeer en wij lopen in korte broek....

We lopen een stuk langs het strand en kijken op de pier naar de zonsondergang. Helaas duikt die achter de wolk. Maar het plaatje is toch heel mooi.

We lopen terug naar het hotel en kleden ons om voor het avondeten. Onze keus is gevallen op een van de vele Italiaanse restaurants hier in het stadje. Het heet niet voor niets Napels... Deze is erg druk bezocht en staat bovenaan bij TripAdvisor.

Gelukkig hebben we gereserveerd, want het hangt er met de benen buiten. Maar ik snap wel waarom. Het wordt gerund door een Italiaanse familie en het eten is er verrukkelijk.... We eten allemaal meer dan goed voor ons is, maar het is te lekker om het te laten staan.

Om 20.30 uur zijn we terug bij het hotel en doodop van alle indrukken en 21500 stappen vandaag. Het is geen uitrust vakantie, maar we genieten wel met volle teugen.