Dinsdag 14 februari: Cervantes naar Kalbarri,

14 februari 2017 - Kalbarri, Australië

390 km
Vandaag een flinke route te rijden. We worden al vroeg wakker want de magpies (lijkt op een kruising tussen ekster en kraai) en de meeuwen zijn nog eerder wakker dan wij. Dus laden we alles weer op zijn plek, vegen nog ff door de hut en om 9:00 rijden we de camping af. Het weer is prima vandaag, een graad of 28 en niet meer zo drukkend als gisteren, en half bewolkt, prima voor ons. We rijden verder noordwaarts over weg nr 1 en the indian oceaan highway, nr 60 die soms apart zijn en soms in elkaar overgaan. Afslaan is vrijwel overbodig (1x). De eerste stop is in het plaatsje net boven Cervantes: Jurien Bay. Net erboven betekent hier 20 km verderop.  Hoe verder we naar t noorden rijden hoe meer afstand er tussen de Jurien Bay, wit strand en blauwe zeedorpjes ligt, een kilometer of 80 is heel gewoon inmiddels. In Jurien Bay, stoppen we even bij Dynamite Bay, een mooi blauw baaitje. Verder is er niet veel te doen, geen tours vandaag, het is buiten het toeristenseizoen. Rond de middag komen we in Geraldton een flinke stad met 35.000 inwoners. We lopen even door de winkelstraat , eten wat en bezoeken het monument voor de HMS Sydney. Een groot schip wat in de 2e wereldoorlog met man en muis verging. We zijn erg cultureel bezig......  Daarna weer verder "on the Road". We rijden door een landschap met lage stugge struiken en ook zien we leaning trees, deze bomen zijn zo scheef gegroeid door de wind dat ze zijn gaan liggen, hun kruin groeit vlak over de grond. Erg grappig. Na zo'n 280 km gaan we die ene keer links richting Kalbarri. We komen langs pink lake, een meer dat inderdaad echt roze is, je ziet het vooral als de zon erop schijnt, komt door zout en mineralen die erin zitten. Raar gezicht hoor, het ziet er erg chemisch uit vinden wij (het bedrijf BASF chemistry ligt er tegenaan dus.......) In Kalbarri is een groot national park met rode rotsen, zowel in Eagle Gorge. Prachtig uitzicht over de zee en de rode gelaagde rotsen. Eagle Gorge uitzichtpuntOp de camping maken we ons Valentijns diner ( de restjes pasta van gisteren met sla en brood) en zitten nog even lekker buiten. Plots hopsen er zomaar 2 kangoeroes voorbij: super grappig om te zien. Zomaar op de camping in het wild. Gaaf.

1. Lisette:
    15 februari 2017
    Ik ben nu al jaloers, mooi daar!
    Ik dacht dat jullie meteen de eerste dag naar dat eiland gingen met die mini kangaroos? Is dat niet door gegaan?

Groetjes, Lisette
  2. Marian en marielle:
    15 februari 2017
    we zouden inderdaad naar Rottnest Island gaan om quokka te kijken en te snorkelen maar het weer voorspelde regen en wind en dan is het niet fijn op zee, dus we bewaren dit voor de laatste dagen (in de hoop op dan wel goed weer)
  3. Han en Nellie:
    15 februari 2017
    Wat een kleurtje, dat meer.
    En dat ontbijtje met de kangoeroes, wat zijn ze toch leuk.