Dinsdag 5 november: 2e cruise dag Key west

5 november 2019 - Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vaarde de boot langs de keys en kwam de zon op. Om 8.00 uur legde de boot aan bij de kade van Key west. Het laatste eiland van de Keys.

Na het ontbijt stapte we van board en werden we naar het centrum gebracht met een treintje.

We wandelde langs de oude haven en zien het stadje ontwaken. De winkeltjes en restaurantjes gingen open en de straten kwamen tot leven. De huizen op de keys zijn van hout in verschillende kleuren en rijkelijk versiert. De bevolking is ook erg kleurrijk, een beetje hippie achtig en de sfeer is er vooral gemoedelijk en gezellig. Dus het is heerlijk om weer op key west te zijn voor de 3e keer.

We hebben de plaatselijke lekkernij geproefd bij de koffie: Key lime pie. Lekker maar enorm zoet. In de bars was al volop live muziek en zaten al menig mensen aan het bier. We kijken wat winkeltjes en lopen door de hoofdstraat en genieten van wat we allemaal zien en beleven op straat. Aparte auto’s, rare typetjes  en een huwelijks aanzoek enz...

Helaas moeten we weer terug naar de boot en kijken vanaf balkon nog naar de  training van een powerboot race die hier deze week plaats vind. Die boten gaan heel snel en maken een enorme herrie....

De middag brengen we door op een ligbedje op dek en worden voorzien van drankjes en hapjes. Geen beter leven dan een goed!

Het is erg warm in de zon, dus is schaduw gewenst.

We drinken nog wat in de bar en doen een spelletje skipbo.

Vanavond is het gala avond en iedereen komt met zijn of haar beste pakje te voorschijn, leuk te zien dat iedereen er zo netjes uit ziet. Waar ook ter wereld ze vandaan komen.

We dineren ook sjiek en gaan daarna nog swingen in de bar met Motown muziek.  Moe maar voldaan stappen we het bed in.