dinsdag 7 juni West Glacier 2

7 juni 2016 - West Glacier, Montana, Verenigde Staten

Dinsdag 7 juni West glacier
Vandaag niet op pad met de camper, we blijven nog een derde nacht op dezelfde camping en dat is heel uniek.
Het is nog steeds erg warm, rond de 35 graden in deze streek en morgen wordt het weer iets minder. Dus gaan we er vandaag volop van genieten!
We starten met een zoektocht naar brood. We hadden in Canada de camper vol geladen met levensmiddelen en door deze voorraad raken we nu aardig heen. Maar in dit nationale park met enkele toeristenwinkeltjes zit geen echte supermarkt, zelfs niet iets wat er op lijkt. Ze leven hier van letterlijk van chips en cola denk ik, want in de 4 winkels heb ik geen brood gevonden. Dan worden het toch kleffe handburgerbolletjes voor ontbijt.... Het volgende dorp is 35 km verder op. Daar gaan we morgen maar weer inkopen doen als we er toch doorheen rijden....
We huren een kano en gaan enkele uren op het MC Donald Lake varen... Het heeft niets met het wel bekende restaurant keten te maken... Maar je krijgt er wel honger van...
We varen vooral langs de zijkant, want het meer is erg groot ( bijna 12 km lang), diep en in het midden veel golfslag door motorboten. Langs de kant zien we een hert, ganzen, zwanen en adelaars. En verder zijn de uitzichten over het water met de grote bergen met sneeuwtoppen aan de randen natuurlijk ook geweldig.
Als we uitstappen zijn we nagenoeg droog gebleven op onze billen na. Wie maakt er ook gaten in een kano??? Door deze gaten in de bodem stroomt steeds water in de kano, raar maar waar. Temperatuur van het water is 7 graden, dus we blijven koel.
We kleden ons om in de camper op de parkeerplaats, makkelijk als je huis altijd nabij is... En gaan in dat hele kleine dorpje eten bij het enige restaurant. Edie, en hun slogan is: almost everybody eat bij Edie! Ja, wat moet je anders?
Wij zitten op het terras met nog een ander stel ( ook Nederlanders toevallig) en de rest zit binnen. Amerikanen eten niet buiten op terras, die gaan in de airco zitten, in de kou... Raar volk!
We nemen een sandwich en krijgen deze opgediend in een mandje met een geruit servetje en chips.... Amerikaanser kun je het niet krijgen.
Het smaakt heerlijk, maar het is weer eens veel te veel!
We lopen nog even langs de andere gebouwtjes, alles is nu voor de toeristen. Zelfs de school is nu een winkeltje met prularia. Niets gekocht. We rijden weer enkele kilomaters terug naar de luxe camping. En nemen plaats bij het zwembad. Helaas deze keer niet voor lang want de zon piept een uurtje achter een wolk om daarna weer terug te komen als we gedoucht en omgekleed zijn, dat zal je altijd zien...
Met de laatste resten uit de voorraad lukt het nog net een maaltijd te koken.
Vandaag ook tijd voor wat huishoudelijke taken, we poetsen de hut, wassen een wasje en vullen het water aan in de tank. Klaar om morgen de weide wereld weer in te trekken. En vooral ook weer bewoont gebied op te zoeken voor wat boodschappen.

1. Han en Nellie:
    8 juni 2016
    Wat een hitte hebben jullie.
    Heerlijk op het water!
    Jullie komen helemaal uitgerust terug.
    Hier wordt het weer rustiger.
    geen onweer en regen even niet.
    Han is volop aan het werken aan Australie reis. Groetjes en goede reis.
  2. Ellis:
    8 juni 2016
    Wat hebben jullie weer prachtige foto's. Dat is genieten, natuur en rust. De verhalen zijn mooi op papier gezet. We genieten mee hier in Nederland.
  3. Anja Rooijackers:
    8 juni 2016
    Hoi, had even een paar dagen gemist. Ben nu bijgelezen. Wat een geweldige trip en wat een overweldigende foto's hebben jullie al gemaakt. Geniet er van, wij genieten op afstand mee.
  4. Henriette:
    9 juni 2016
    Een heel sportieve en actieve vakantie weer. Is het niet vermoeiend? Hier in Frankrijk ook eindelijk mooi weer! Groetjes HH