Donderdag 20 sept. 2018 Snorkelen

20 september 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Het is al vroeg erg warm, dus dat wordt veel smeren vandaag. En vooral schaduw opzoeken waar kan. Het 1/2 uurtje naar de haven lopen is al genoeg om een drijfnat shirt te krijgen, maar ons hoor je niet klagen... Vandaag een snorkel trip geboekt. We gaan met de boot naar het rif 1/2 uurtje varen vanaf Key west. Het is echt laag seizoen, want we zijn met 10 mensen op de boot waar er in de zomer 60 op zitten. Dus hebben we veel plek en alle aandacht. Alvorens ik in het water ben laat ik de splinter nieuwe onderwater action cam al overboard vallen, puffff gelukkig blijft hij drijven. Vorig jaar is de vorige in het vliegtuig terug uit Australië kwijt geraakt. Wat doen we toch met die dingen?

Op de eerste snorkel plek is veel vis tussen het koraal. We genieten van grote (60cm) en kleine visjes in de kleuren, blauw, oranje, groen en geel. De ene met streepjes en dan weer een met stipjes. Het blijft een wonderlijke wereld, die onderzee wereld. We maken foto’s en videos. O, wat mooi! Het water is heerlijk warm en er is hier een extra sport erbij gekomen in dit seizoen: ontwijk de kwal. Er zitten kwallen in het water en bij aanraking is het niet leuk. Het jeukt en doet pijn. Na 45 min moeten we helaas al weer op de boot en bij het trapje let ik even op het opstapje en niet op de kwal. En ja, hoor, bijt deze mij in de arm. Een jeukende pijnlijke plek op de boven arm. We gaan naar een 2e plek snorkelen. Daar spingen we opnieuw het water in. Na een paar seconde gilt Marielle, haar contact met de kwal was nog intensiever... zij krijgt de kwal op haar snufferd en heeft meteen een rood kopke. Het doet pijn maar gelukkig trek dit redelijk snel weg.

We snorkelen verder, maar blijven wel alert. Meer contact is niet wenselijk. Hier zit wel vis maar minder koraal en dit stuk zee is dieper. Dus ook minder zicht. Maar gelukkig geen haaien gezien of zij ons😜.

Na een uur is het snorkelen over en gaan we terug naar de boot. Gelukkig is het rood bij Marielle al aardig verdwenen.

We drinken wat en varen terug naar de kust.

Vroeg in de middag zijn we weer aan land en lopen wat door de winkelstraten. We hebben niet zo’n honger maar iets lussen we wel. Nou dat kennen ze hier niet, ze eten hier de hele dag gewoon volledige maaltijden. Dus delen we maar een gerecht, dat is de oplossing! Wederom zitten we in de hoofdstraat: Duvalstreet bij een geweldig mooi opgeknapt houten pand en kijken uit over de mooie straat met allemaal zulke panden.

We zagen bij de makelaar, dat ze onbetaalbaar zijn. Een klein houten huisje op Key west kost 1.250,000 dollar. Of 5000 dollar huur per maand. We blijven toch maar enkele dagen.....

We winkelen nog wat en lopen terug naar ons knusse b&b.

We gaan afkoelen bij het zwembad, de beste plek waar je nu kunt zijn.

Terwijl ik dit verhaal typ aan de rand van het zwembad, wordt ik in de gaten gehouden door meerdere salamanders. Grappige beestjes.

Vanavond hebben nog een speciaal doel voor ogen. We hebben thuis al gereserveerd! We gaan naar Better than sex, een dessert restaurant. Je kunt er alleen maar super zoete toetjes eten en zoete drankjes drinken.

Het is er schemerig binnen en met een zaklamp wordt je naar je tafel gebracht. De menu kaart is een ipad zodat je in het donker de kaart kunt lezen. We kiezen voor een zoete Muscat wijn in een glas met karamel dip. We raken al in stemming voor het mierzoete toetje.

Marielle krijgt een toetje met de naam: Missionaire crisp , crumble met veel karamel, appel, noten en kaneel en ijs. Mijn toetje heette: Cookie nookie pie, noten, karamel en chocolade taart en ijs.

Om je vingers er mee op te eten,o, zo lekker.... maar veel te veel.

Dus krijgen we een doggybag mee.

De wijn paste niet in de zak, dus hebben we die maar op gedronken!

We zijn echt niets gewend, we waren nog niet buiten of Marielle viel al bijna tegen de schutting en ik ben even op een hele grote stoel gaan zitten voor de foto en vervolgens blijven lachen omdat de doggybag in de rugzak erg plat werd tegen de leuning.

Het werd een leuk filmpje.....

Toch veilig thuis gekomen en meteen naar bed. De wijn maakt slaperig.