Maandag 13 september: Sevilla

13 september 2021 - Sevilla, Spanje

Gisteren hebben we al kaartjes gekocht voor de groene hop on hop off bus (HOHO). Een makkelijke manier om komende dagen in de verschillende stadsdelen te komen. Vanuit ons straatje in Triana lopen we de wijk uit om op te stappen bij stop 8, op de hoek bij de brug. Lijkt simpel, maar de stopplaatsen van de HOHO staan niet bij haltes aangegeven. Dat mag niet van de gemeente. Maar de kaart die je van hen erbij krijgt klopt helemaal niet. Op Google heeft een straat een naam en op de kaart van de HOHO heet die heel anders. Gezien we stop 8 na een uur ronddwalen niet kunnen vinden gaan we maar door naar stop 9. Na een koffie staan we dan op de juiste plek, kan niet missen: de halte tegenover het World Trade Center. Maar na ruim 30 min wachten niet 1 groene bus 🚃 . Dan maar de gewone city bus terug naar het centrum. (Later als we het hele rondje rijden met de groene bus blijkt dat de chauffeur niet de route van de kaart rijdt, maar een paar straten verder afslaat daar. Hadden we nog wel een poosje kunnen staan dus…..)

Maar niet getreurd, met de city bus komen we waar we willen wezen: Plaza de Espagne. Een fantastisch halfrond gebouw met een groot plein ervoor met kanaaltjes waar je zelfs een roeibootje kunt huren. Het gebouw is rijkelijk versierd met kleurrijke tegeltjes en allerlei verhalen uitgebeeld op die tegel plateaus. We lopen langs de watertjes, over de galerijen. En staan ook een tijdje te kijken bij de muzikanten en danseressen die op Spaanse klanken de Flamenco dansen voor het publiek. Heel toepasselijk hier. Gelukkig zijn de galerijen overdekt, want het is vandaag niet echt Spaans weer. Het is grijs en regent nu en dan (gelukkig geen stortbuien).  We wandelen nog een stukje door het Maria Luisa park en genieten van de prachtige omgeving. Na nog een stukje mooie gebouwen is het doel om bij stop 3 weer op de HOHO bus te stappen. Maar helaas, na 40 minuten wachten geen bus, dus maar weer de citybus genomen. (Bij navraag later bleek deze halte opgeheven te zijn, maar dat hadden ze er niet bij verteld). Dus moraal van het verhaal, neem niet de groene (plaatselijke) HOHO bus, maar gewoon de rode die over de hele wereld rijdt.
Moe van al het lopen besluiten we om even te rusten in ons appartement om vanavond nog een poging te doen om met de groene bus een rondje “ by night” te maken.

Dat lukt gelukkig wel en we rijden mee boven op de open bus die ons langs alle mooie gebouwen en door wijken met kleine straatjes voert. Gezien het weer is het wel regenjasje aan / regenjasje uit, maar dat mag de pret niet drukken! T is mooi en we zien gelijk waar de bus dan wel stopt! Handig voor morgen.