Maandag 17 september. Everglades National Park

17 september 2018 - Florida City, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen pas tegen 8 uur wakker geworden, de jetlag begint al aardig te verdwijnen. Alles weer ingepakt en in de JEEP geladen om richting het zuiden te gaan. Ook met TomTom is het nog wel ff puzzelen om Miami uit te komen want we willen niet op de tolwegen terecht komen omdat we geen tollpass hebben. Maar eenmaal op de highway 1 zijn er geen zorgen meer, die loopt helemaal door tot Key West. Begin vd middag komen we aan in Florida City waar we ons volgende hotel geboekt hebben, maar das nog veel te vroeg om daar nu al aan te komen. We willen graag naar de Everglades. Al zo vaak gezien op tv, bij allerlei series, nu eens echt gaan kijken. Eerst nog wel even naar de Walmart om wat voor de lunch te kopen, inclusief een schattig koelboxje. Niet groot, maar voldoet prima. Wij rijden de Everglades in vanaf het Ernest Coe visitorcenter. Omdat het al een uur of 2 is kunnen we helaas niet overal stoppen onderweg. Natuurlijk wel nog even voor de lunch bij Lone Pine Key en daarna rijden we door naar het eind van de route, 48 miles verder, naar Flamingo, waar het park aan de zee grenst.

Daar is een haventje, een visitorcenter een winkeltje en een hele boel campings. Om bij die campings te komen moet je eerst wel een stuk met een kano door de kanaaltjes en meertjes. En door/ langs de krokodillen. Er is ons ooit verteld dat als wij 1 krokodil zien er 10 krokodillen ons zien dus dat kanoën laten we toch maar achterwege (alhoewel we vandaag geen krokodillen zien 🐊). Wat we wel zien zijn manatee’s, een soort zeekoeien die maar op enkele plekken ter wereld voorkomen. Ze blinken niet uit van schoonheid, maar wel erg leuk om er een stuk of 4 te zien hier in het dorpje Flamingo. Ze blijven een hele tijd spelen voor ons in de haven. Na een hele tijd kijken en nog ff een stukje gewandeld te hebben rijden we weer terug naar Florida City met natuurlijk een tussenstop bij “Robbie is here”. Een winkeltje langs de kant van de weg. Waar ze heerlijk fruit en allerlei smoothies verkopen. Heerlijk die aardbeien-bananen smoothie.

Na nog een korte stop bij de mall gaan we rond 19:00 onze kamer in het BestWestern hotel opzoeken. Nog gauw ff iets eten en dan lekker op bed hangen met een kopje thee. Ook ff lekker.