Zondag 29 mei Jasper national park

29 mei 2016 - Jasper, Canada

Zondag 29 mei : Hinton - Jasper nationale park
Vanmorgen voor het eerst ontbeten in de camper en even buiten in de zon thee gedronken. Het was wel wat fris maar wel echt kamperen in de natuur.
Voorlopig is dit de laatste dag dat we met vieren op pad gaan.
De route gaat vandaag door het nationale park van Jasper. Enkele kilometer van de camping rijden we het park binnen en gaan eerst naar de Miette hotsprings. Een openlucht kuuroord met verschillende baden met zeer warm bronwater met een geweldig uitzicht over de bergen. We genieten volop van het relaxen en het uitzicht.
Rond de middag gaan we verder op pad en zien al snel een opstopping.... Yes we zien een zwarte beer vlak naast de weg met een heel klein baby beertje wat boom klimles krijgt. Zo dichtbij en zo mooi om te zien. Natuurlijk blijven we veilig in de camper en genieten van het schouwspel.
We lunchen in de buitenlucht op een picknick plaats aan een meer en rijden verder naar Maligne lake. Onderweg zien we nog twee maal een beer naast de weg aan het grazen. Het blijft geweldig mooi. Maar zien ook een Adelaar in een nest en een hert. We haasten ons 45 km de bergen in naar het mooie Maligne meer om een boottocht te boeken, gelukkig kunnen we nog net een kaartje bemachtigen voor de laatste boot van vandaag.
We hebben nog even tijd voor een koffie in het cafe met mooi uitzicht over het meer en kijken wat rond in de bijbehorende winkeltjes.
In dit bergmeer is het meest gefotografeerde boothuis en eiland van Canada te bewonderen en met dat bewonderen komt het wel goed. De ooooooo komen hier vanzelf als we op de boot zitten. Een fel blauw meer met hoger bergen omringd en besneeuwde toppen en gletsjers in de dalen..... Wouw!!!
We varen een 1/2 uur door grandioze landschap en stappen dan uit aan de kant om van het geweldige uitzicht op spirit eiland te genieten en na vele mooie foto's later, varen we weer terug naar het begin.
Ook de uitzichten met het boothuis in the picture zijn adembenemend.
Wat is de wereld toch mooi!
Op de terugweg zien we nog een beer en een hert. En dat maakt dat we vandaag 5 beren hebben gespot!
We rijden naar het dorpje Jasper en tanken daar 100 Liter.... Ja, die camper heeft veel dorst.
We zoeken de camping op net buiten het dorp. En parkeren een camper op de staplaats en gaan met z'n vieren in een camper terug naar het dorpje om even te winkelen en te eten. Dit maal wordt het chinees.
Op de weg net voor de camping zien we nog een edelhert. Die hadden we nog niet gezien.
Na een dag vol indrukken stappen we moe maar zeer voldaan ons bed in!