Zondag 9 april. Dagje Cairns

9 april 2017 - Cairns, Australië

Vandaag geen grootse plannen om op stap te gaan maar we blijven gewoon in Cairns zelf. Daar verblijven we al 3 nachten, maar echt verder dan de boulevard zijn we nog niet geweest.
In de ochtend checken we eerst nog even in, daar waren we gisteren te laat voor. Toen zat onze sleutel gelukkig wel al in een kluisje en konden we in het gehuurde appartement. Er zit een hele aardige mevrouw aan de balie en ze verteld ons alle leuke dingen die we moeten bezoeken in dit stadje.
We lopen richting de markt en drinken onderweg koffie in een van vele leuke tentjes. Het is druk op straat, veel mensen gaan op zondag uit ontbijten.
Op de overdekte markt is vooral groenten en fruit te koop. Lekker verse ananas gekocht.
Als we buiten komen trekt het grijs op en als we bij zee zijn wordt het blauw. We besluiten om niet verder te wandelen langs de haven zoals het plan was maar te gaan zwemmen.  100 meter verder op in ons appartement kleden we om en gaan we naar het hele grote zwembad op de boulevard. Jammer dat ze dit niet in Nederland kennen. Een groot zwembad direct aan zee. Mooi uitzicht, maar geen haaien, kwallen of krokodillen. Gewoon geweldig. Je kunt zelfs kiezen om in het zand, op het gras of op de vlonder te gaan liggen. Er zijn schone toiletten, kleedhokjes, eettentjes en jawel heuse lifegards passen op jou!  Niets meer te wensen. Het is zonnig en 32 graden, dus veel smeren vandaag en op zijn tijd afkoelen in het bad, genieten van uitzicht op zee. O, ja er ontbrak nog iets.... een leuk live bandje op de achtergrond. Nou, die hadden ze ook nog geregeld voor ons. De hele middag traden er verschillende bandjes op, op het podium naast het bad. Met jaren 70 muziek.
Deze dag maakte veel grijze dagen goed.
Om 17.30 uur waren wel klaar met in de zon liggen, na even omkleden, hebben we wandeling van vanmorgen voort gezet. We hebben vanaf de pier de zon onder zien gaan (18.15 uur al) achter de bergen, we zitten namelijk in het oosten. Een raar ding overigens, de zon draait hier niet over het zuiden, maar over het noorden onder de evenaar!
Daarna langs de haven mooie boten bekeken en gekeken waar we morgen moeten wezen. Morgen gaan we namelijk een dagje de zee op om te snorkelen in het Great Barrier Reef.
We zoeken een leuk restaurant, keus in overvloed. We eten bij het bierhuis. Niet voor het bier, wat hier in liter glazen wordt getapt maar voor de nachos en de salade.
Terug in het appartement vouwen we nog wat was, makkelijk een eigen wasmachine, kunnen we met de schone was naar huis. En leggen de snorkel spullen klaar voor morgen.

1. Han en Nellie:
    10 april 2017
    heerlijk relaxed de dag doorbrengen.
    Met de high tea hadden we super weer.
    We waren om 8 uur thuis en hebben volop in de zon gezeten.
    Volgend jaar hopen we dat jullie er bij zijn.
    Al vast aan het inpakken, was hoeft niet meer bijna.
    Fijne dagen.