Donderdag 11 mei: strand en bij de hut

11 mei 2023 - Tamarit, Spanje

Vandaag weer een luier dag, dus mijn verhaal is kort. Het is mooi blauw vanmorgen dus we gaan na het ontbijt direct naar het strand. Daar zitten we Max. 50 meter vandaan, dus  daar zijn we zo. T zonnetje schijnt, maar de zeewind waait ook fel, dus op een handdoek en in badpak is wat fris, maar we nemen een stoel mee en zitten heerlijk een boekje te lezen. Na een uurtje hebben we zin in koffie, dus Mariëlle loopt terug naar de hut en komt met twee mokken koffie terug. Handig toch. Het is lekker rustig op het strand ( misschien 3 andere stelletjes om ons heen) tot…… 3 schoolklassen precies voor onze neus allerlei spelletjes gaan doen. Da’s leuk om naar te kijken en dat doen we ook een tijdje totdat ze met allerlei “schreeuw”spelletjes beginnen…. Zo lang mogelijk schreeuwen terwijl je hard over het strand rent (en dan zo’n 40 leerlingen na elkaar etc….) Dat verstoord toch wel heel erg de rust voor ons oudjes… dus pakken we de stoeltjes op en lopen een meter of 50 verder en daar is het weer heerlijk rustig. Rond een uur of 2 gaan we weer terug naar de hut en eten een boterham en besluiten om dan maar gewoon lekker bij de hut te blijven. Boekje lezen (heerlijk die pas aangeschafte E-reader!) spelletje doen.

Behalve dat we in de avond nog even naar het restaurant van de camping lopen voor een cappuccino doen we verder niets, dus het verhaal van vandaag is lekker kort!