Woensdag 10 mei Op naar Tarragona

10 mei 2023 - Tamarit, Spanje

We zijn zo ongeveer op de helft van onze reis na ruim 3 weken en we hebben beide het gevoel dat we al veel langer onderweg zijn. Dit komt vooral door het feit dat we ook al zoveel hebben gezien en gedaan. Maar ook voor de komende weken hebben we nog volop plannen. Vandaag gaan we na een week op de camping Valencia bij Pucol te hebben gestaan, verkassen naar de omgeving van Tarragona, 240 km noordelijk aan dezelfde oost kust.

De ruim 22000 stappen van gisteren waren toch wel wat te veel voor mijn enkel. Dus vandaag ben ik bijrijder en houd ik rust.

We hebben na het ontbijt binnen een 1/2 uur de spullen weer in de hut opgeborgen. We kunnen het steeds sneller! En ook weten we inmiddels dat die mover op de caravan echt een uitkomst is in dit land. Nu stonden we in losse grint en op een helling, maar de mover parkeert de hut feilloos op de trekhaak van de auto. Het is net speelgoed, een op afstand bestuurbare auto.

We kunnen de reis weer aanvangen. We moeten eerst dwars door het dorp want de afrit bij de camping, heeft geen oprit richting noord. Dus stuurt Marielle de auto met caravan door de kleine straatjes van het dorp en komen we in het volgend dorp op de juiste snelweg. Het is niet druk op de weg, maar helaas mogen wij in Spanje maar 80 km/uur, dus we schieten niet echt op. Zelfs de vrachtwagens halen ons in, die mogen 90! ☹️En de bekeuringen zijn fors hier, dus laten we ons netjes aan de snelheid houden.

Het landschap is erg wisselend. Delen onderweg zijn vlak, maar ook rotsen van 900 meter komen voorbij. En heel veel landbouw. Er worden sinaasappels, olijven, druiven maar ook prei en andere voor ons onbekend groen geteeld. Regelmatig is er een burcht te zien op een top van een berg. De ene keer een paar muurresten en de andere keer bijna nog in tact.

Ook zien we dorpjes tegen de berg of grote flatgebouwen langs de kust. Dus er valt veel te zien als je een paar uur onderweg bent.

Nu Marielle alleen rijdt pauzeren we ook even wat langer.

En we moesten nog een beetje omrijden. De Tomtom had een keer een foute route en dacht dat we midden in de stad Tarragona gingen kamperen. Maar het Beach Resort Tamarit ligt 15 km noordelijker van de stad. Dus wij op zoek naar de juiste afrit en even later de juiste weg alsnog gevonden en gelukkig niet dwars door de stad gehoeven.

De camping ligt echt direct aan zee en is erg luxe. Je kunt er bungalows huren of staplaatsen, ze hebben een mooi groot zwembad, grote supermarkt, maar ook een koffie en ijs tent, 4 restaurant’s zoals Italiaans, sushi, Spaans en Tappas.

Sommige liggen aan het strand wat meteen ook een uitzicht op een rots met kasteel heeft.

Wij blijven hier zeker een week, want dit bevalt ons wel.

We zetten onze hut tussen zwembad en zee in en hebben een grote plek met veel privacy onder de pijnbomen.

Het zwembad zal 20 meter van ons vandaan zijn en de zee 50.

Nu hopen we dat het weer ook strand weer gaat worden, want er staat vandaag een flinke wind. Wel is het zonnig en 25 graden.

En met de wetenschap dat het in Nederland onweert en hoosbuien

vallen, prijzen wij ons gelukkig met de 🌞!

Na de late lunch lopen we een rondje over de camping en strijken neer op het terras aan zee voor een Sangria voor Marielle.

Het uitzicht is echt heel geweldig. Dit is echt vakantie🏝 👍🏼