Zondag 23 april: naar Madrid, waar t ook warmer is!

23 april 2023 - Madrid, Spanje

We zouden nog 1 dag langer in Baskenland blijven, wat rondlopen in het dorpje Orio, aan het strand zitten/ liggen. Maar helaas wordt er voor vandaag regen en kou voorspeld, dus ja dan doe je niet veel op het strand. Dus hebben we gisteren avond t luifeltje al ingepakt en vanmorgen de pootjes eronderuit gedraaid en om 9 uur zijn we onderweg. We moeten eerst een stukje over kleine weggetjes rijden met de sleur hut want bij Orio kon je de snelweg wel af, maar niet op. Deze route gaat over een berg heen, met een pittige haarspeldbocht. Da’s ff spannend met zo’n caravan achter je aan. Maar zelfs met een dubbele bus als tegenligger, net in die bocht, haalt de Mazda het makkelijk (in zijn 2). Pff.. wij rijden ongeveer 430 km vandaag naar een camping aan de rand van Madrid. De eerste 300 km rijden we door een prachtig bergachtig gebied. Met veel stijgen en dalen in de route, maar ook prachtige uitzichten op bergen en rotsen. En wij maar denken dat Spanje na de Pyreneeën grotendeels vlak is. Nou echt niet. Maar het maakt de route wel veel mooier. We maken een paar plas en lunchpauzes en komen rond een uur of 3 aan komen op stadscamping Osuna. De camping ligt letterlijk tussen treinrails, 2 snelwegen en nog wat doorgaande wegen. Dus heel rustig zal t niet zijn. Toch blijkt de ommuurde camping redelijk rustig (natuurlijk wel geluiden van de wegen en af en toe een trein). Maar al met al is het een leuke camping met ook een paar food trucks die als restaurant dienen. Ziet er wel heel leuk uit! We zoeken een plekje uit en gaan eens lekker op ons gemak in t shirt en korte broek een boekje lezen. Ondanks dat relaxen het idee van deze vakantie was hebben we dat nog niet zo heel veel gedaan, maar ja met 13-14 graden ga je ook wat minder lekker buiten op je stoeltje zitten. Maar hier met 23 werkt dat prima. En zelfs de fles sangria ging open daar buiten in dat zonnetje! Top!