Maandag 24 april Madrid

24 april 2023 - Madrid, Spanje

Vandaag gaan we op weg naar de binnenstad van Madrid. We gaan op zoek naar de metro… gelukkig lopen er andere campinggasten ook daar naar toe, want anders hadden we de kortste weg nooit gevonden. Het was echt kruip door sluip door, door velden onkruid, over een parkeerterrein onder snelwegen door en onder het spoor. Maar na 8 oversteek plekken, waren binnen 1 km bij het metrostation. Hopelijk vinden we nog ooit de weg terug!

We zitten een 1/2 uur in de metro voordat we in het centrum van Madrid arriveren.

We stappen uit bij de opera en lopen tegen de Starbucks op. Dus nemen we maar meteen het Spaanse gebruik over: Halen binnen een koffie en drinken deze op een muurtje buiten op.

We bekijken het paleis Real van de familie Bourbon, een enorm groot paleis met mooie tuinen en een heus flink bos in de achtertuin. En dat midden in de stad. We bezoeken de tuin en bekijken de grote kathedraal naast het paleis. Daarna slenteren we door de vele kleine straatjes met mooie oude panden. In de overdekte markt gemaakt van glas en gietijzer, bekijken we de lekkere etenswaren die er te koop zijn. Het is er druk en je kunt bijna alles kopen wat je maar kan bedenken. Het is voor ons nog te vroeg voor de lunch, dus lopen we verder naar het plaza Mayor. Een groot rechthoekig plein omringt met gebouwen. Ook hier was dit de plek voor het stierenvechten in het verleden. Gelukkig was er nu geen stier te bekennen, toen we op daar op terras de massa mensen aan het bekijken waren….

We lopen nog wat door de oude stad en steken dan over naar het nieuwe deel met grotere straten en art deco gebouwen en vooral veel winkels van de grote wereldwijde ketens.

We lunchen op een plein en genieten van de zon en het voorbij komend volk. Heel veel schoolklassen bezoeken Madrid van 6 tot 18 jarigen. Vaak in kostuum.

We lopen noord waards en bezoeken plaza Espana en nog een stukje van de art deco wijk.

Dan hebben we er bijna 19000 stappen op zitten en zoeken de metro weer op. Gelukkig is er een dicht metronet in Madrid, dus hoef je niet ver te lopen.

We vinden de weg weer terug naar de camping en gaan heerlijk voor de hut zitten en lezen een boekje. Dat is ook vakantie!

Gisteren was het geen rustige avond, de hut bleek deels ondergelopen te zijn… wat bleek, het spoelwater van het toilet liep naast de pot. Met behulp van een internetfilmpje heeft Marian de pot weer gerepareerd en konden wij weer droog slapen.

1. Marian Douven:
    26 april 2023
    Mooi om te zien en te lezen allemaal en zo een beetje mee te genieten. Fijne vakantie nog samen. Grtjs Marian
  2. Marian en marielle:
    26 april 2023
    Bedankt voor de reactie en leuk dat je met ons mee geniet 😊