Zondag 7 mei Oceanografic

7 mei 2023 - Valencia, Spanje

Vandaag gaan we naar het Oceanografic in Valencia. Dit is een park met moderne gebouwen en staat in het teken van de zeedieren, vogels en schildpadden.

We hebben online al kaarten gekocht, dus hoeven bij aankomst niet in de lange rij.

De dolfijnenshow start al bijna bij binnenkomst, dus doorkruisen we de helft van het park met de snelheid van wederom een schildpad 🐢. Ik kan al wel weer redelijk lopen met mijn enkel in de brace, maar snel ben ik nog niet.

De dolfijnenshow is vooral een verhaal over hoe goed ze voor de dieren zorgen in het Spaans en zo nu en dan springen ze omhoog!

Na de koffiebreak gaan we naar de 4D film over Zeeschildpadden, wederom in het Spaans, maar wel mooie beelden. Maar waarom wij steeds nat werden gesproeid tijdens de film en daarom steeds onze 3D bril moesten poetsen, is ons een raadsel.

We bezoeken daarna de zeehonden en zeeleeuwen, gaan naar de haaien en vergapen ons over de Beluga’s.

Na de lunch bekijken we de andere zijde van het park, waar heel veel ondergrondse aquariums zijn. Hele wanden en tunnels vol met tropische vissen, zeeschildpadden, roggen en haaien.

Erg mooi en enorm groot ruimtes met water en dieren.

We dachten dat we enkele uren in het park zouden verblijven en daarna de moderne gebouwen naast dit park zouden gaan bekijken. Maar de dag is al grote deels voorbij als we om 17 uur buiten de poort stappen. En alweer ruim 10000 stappen gelopen hebben. En dat is voor nu wel voldoende, dus beslissen om het andere plan op een andere dag te gaan doen.

We willen nog even wat boodschappen doen in de grote supermarkt, maar die zijn hier op zondag allemaal dicht. Dan maken we de restjes uit de koelkast maar op en gaan terug naar de camping. Nu kan de voet en wij zelf weer relaxen.