Vrijdag 15 november: van Clearwater naar Sanibel

16 november 2019 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen voor ons doen lekker lang geslapen. Om 8:30 werden we pas wakker en hebben ons ontbijtje (gewoon simpel yoghurt, heerlijk) op het terrasje met uitzicht op de haven gegeten. Helaas is het vrij grijs buiten en druppelt het af en toe wat. Maar ach, beter 20 gr en wat grijs dan zoals thuis rond het vriespunt......  We stoppen eerst bij de pier van Clearwater. De pier steekt zo’n 100 meter de zee in en wordt ook veel gebruikt door door vissers en ook door vogels die denken een graantje mee te kunnen pikken van de vangst. We zien weer veel pelikanen die met een duikvlucht hun visje zelf vangen. Na een koffie rijden we zuidelijk naar Sanibel Island. Daar komen we om een uur of 3 aan en doen lekker ff niet zoveel. We lopen nog een stukje langs het strand. Sanibel staat bekend om zijn vele mooie schelpen. Er liggen er inderdaad heel veel en we vinden een paar hele mooie. Na het eten zitten we nog ff in de “living” van ons mooie appartement. Sjiek hoor, direct. Aan de zee. En nou maar hopen dat het morgen ook strandweer is bij zo’n prachtig strand aan je voordeur.