Vrijdag 28 sept. 2018 Seaworld

28 september 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag staat de. tweede en laatste pretpark op ons programma. We gaan naar Seaworld in Orlando. Dat is echt om de hoek, dus deze keer geen reistijd. We starten bij opening meteen om 10 uur met een welkom door allerlei zee en water dieren zoals dolfijnen, manatees, schildpadden, alligators en flamingo’s. Het is leuk om te zien hoe de beesten eten en bewegen. Je kunt zowel boven als onder het water kijken op de meeste plekken.

Daarna is het tijd voor de dolfijnenshow. Negen dolfijnen maken rare sprongen en vermaken het publiek uitstekend.

Na een koffiebreak wordt het tijd voor een achtbaan. Ook dit park is deels dieren en deels attracties. En ook vandaag erg rustig, dus bijna geen wachtrij gezien. Ik kies voor de Manta. In deze achtbaan lig je horizontaal met je neus naar de grond en hang je aan de rail met je karretje. Het is een hele belevenis, om die snelheid op deze wijze te ervaren. Het is net of je vliegt, maar dan heeeeel snel.

Daarna komen we langs de wildwaterbaan en zien dat de mensen niet zo nat zijn. Dus we wagen het erop. Deze versie is naast wildwaterbaan ook een stuk 8baan. Gelukkig niet lang, want dat kan Marielle niet goed verdragen. Van het nat worden heeft ze geen last😜.  We maken 2 maal een flinke val met onze boot en zijn wel wat nat, maar het is te doen. Ook vandaag is het weer flink warm.. 37 graden. Dus dat droogt wel weer. We gaan naar een nieuwe attractie: Antartica. We hebben geen idee wat het inhoud en schuiven in de rij aan. En gaan naar binnen, meteen snappen we de naam, het vriest hier en de pinguïns spelen op het ijs. Hartstikke leuk, maar voor ons even wennen van heet naar vrieskoud. Heel lang blijven wij niet bij de beestjes in onze natte zomerkleding. We lunchen en lopen door naar de volgende 8baan. Deze heet kraken en inderdaad je wordt er letterlijk in gekraakt. De g krachten in deze achtbaan zijn enorm en dat voel je in heel je lijf. Je gaat heel snel en maakt vele loopings en bochten. Ook weer overleefd!

Dan ook maar meteen in de laatste 8baan de Mako. Deze gaat enorm hoog en het uitzicht is geweldig over de stad. Maar je kunt er maar kort van genieten, daarna zie je alleen nog dat je 5 maal airtime beleefd (van je stoel los komt enkele seconden) en dat het heel hard gaat en dat je vaak diepe kaarsrechte afdalingen maakt. Deze is echt de favoriete rit van vandaag. Marielle vind het best als toeschouwer en filmer. De verschillende aquariums met roggen, kleurrijke vissen, zeepaardjes en haaien zijn ook geweldig om te zien. En zo als alles in America enorm groot. Die van de roggen is erg mooi.

We zien dat de nieuwste attractie toch draait ook al stond op internet dat deze nog niet open was. Wij er naar toe, hij is open voor testritten.

Het is een gigantische wildwaterbaan en wij laten ons verleiden om tester te zijn.

Wij bergen eerst onze spullen op in de kluis, omdat we zien dat er veel natte mensen bij de uitgang staan. Dan in de rij, er is een donkere wolk in de lucht. Wij zijn aan de beurt stappen in de ronde boot en jawel, de regen valt met bakken uit de lucht net voordat we vertrekken. De baan wordt even uit gezet en wij zijn al drijfnat van die ene bui van vandaag.

Dan vertrekt na 5 min. de boot en gaan we door een zeer snelstromende rivier met veel hoogte verschillen, watervallen enz. We hebben al verschillende boeggolven gehad en in de boot staat al enkel hoog water. We worden natter dan nat. En dan moet het sluitstuk nog komen.... de boot gaat 30 meter met een lift omhoog en gaat dan vervolgens met een rotvaart naar beneden (zie video). Ja, die golf is niet te vermijden. Druipend komen we uit die boot. Die regen was niets vergeleken met deze golven over ons heen. Gelukkig is het nog steeds warm en hoeven wij niet meer te puffen. De aircoruimte in het restaurant hoeft nu ook niet.

We gaan naar de laatste show van vandaag: de orka’s. Ook deze maken allerlei capriolen en met hun grote staarten maken ze het publiek nat. De verzorgers gaan niet meer in het water zoals bij de dolfijnen. Er is ooit een verzorger gedood bij een show hier en zo spannend willen ze het niet meer maken......

Dan is het 18 uur en sluit het park. We lopen nog even langs de dolfijnen en nemen afscheid van Seaworld.

Gelukkig hebben we leren bekleding in de Jeep, want we zijn nog steeds nat als we weer naar ons appartement rijden.

Een lekkere douche en droge kleding is wenselijk. Vanavond is er live muziek bij het zwembad en dat kunnen we net horen. Gezellig, maar we zijn te moe om er nog heen te gaan. Zo’n dag pretpark put wel uit boven de 50! Een avond niets doen is ook lekker, ook dat is vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade