Donderdag 27 september: winkeldag

27 september 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden in ons prachtige appartement, wat zonde dat we hier niet meer uren zijn, maar ja Orlando ligt aan onze voeten. Vandaag gaan we alleen maar ff winkelen hebben we bedacht. Eerst naar Vineland Premium Outlet Center en dan nog even naar de Florida mall. Tenminste dat hadden we gedacht. Maar verder dan de outlet zijn we vandaag niet gekomen (voor het winkelen dan) Want waar we voorheen weinig konden kopen bij de “Outlet” is dat nu, met wat kilo’s minder ineens wel mogelijk. Heel leuk, maar ook niet zo goed voor de beurs. We brengen wel een uur of 5-6 door in deze giga outlet met zo’n 100 winkels en kopen allebei wat shirtjes, schoenen en een trui. Dat is wel leuk als alles zo tussen de 20 en 40 euro kost. En dat voor goede merkspullen (Tommy Hilfiger, Clarks schoenen, Converse gympies etc.) Na wat extra koffie en lunchstop blijkt het al half 6 te zijn. Dus geen 2e winkelcentrum meer vandaag. We rijden door naar Disney Springs, wat vroeger Disney downtown heette, het vrij toegankelijke gebied van de disneyparken. Dit blijkt ook nog eens heel veel winkels te bevatten, maar we zijn dat nu wel moe en gaan op zoek naar een plekje om te eten. Dat wordt het rainforestcafé, een café-restaurant in de stijl van de jungle, met nagebootste onweersbuien (zonder de regen gelukkig) tetterende olifanten en met heel veel groen en grote aquariums met tropische vis. Het eten is prima, maar wel weer erg veel dus nemen we nog een halve salade mee naar huis, hebben we morgenavond weer wat te eten (zo besparen we toch weer een beetje). Vandaag meer dan 20.000 stappen gelopen volgens de stappenteller, het meeste op één dag van deze vakantie, terwijl we toch vooral op 1 vierkante kilometer waren😁. Je moet er dus wel wat voor over hebben, voor dat gewinkel.