Zondag 16 september: Dagje Miami

16 september 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Natuurlijk vroeg wakker vanmorgen, toch nog even blijven liggen tot 7 uur. Gisteren avond hadden we bij de avond winkel yoghurt met muesli gekocht, dus konden we de pancakes en becon with eggs laten voor wat het was.

Om 8.30 gingen op pad, een stukje door de wijk wandelen naar de bushalte van de hop on hop off bus. Het was blauw en al flink warm. Boven in de bus was de zonnebrand meteen noodzakelijk. We reden kris kras door Miami beach en genoten van de mooie art deco gebouwen en de verhalen van de gids. Dit eiland is met het vaste land verbonden met 4 hele grote bruggen. Tussen Miami beach en Miami down town liggen meerdere kunstmatige eilanden met vele vila’s van de rijken der aarde. De bus brengt ons naar de haven op het vaste land. Daar ligt net een boot klaar voor een tocht langs die dure huizen en de haven. In 1 1/2 uur zien we kapitale vilta’s aan ons voorbij trekken, de ene nog protsiger dan de anderen. De prijzen zijn vanaf 20 miljoen en je moet George Bush of ophra Winfrey heten om deze te kunnen betalen. De duurste kost 60 miljoen en is van een arts. Verder was de skyline mooi en hebben we al meerdere cruise schepen gezien in de haven, maar dat is voor later... Vergapen aan al die rijkdom maakt hongerig. Dus besluiten we te lunchen zodra met weer aan land zijn.

We lopen even door het winkelcentrum aan de haven en stappen vervolgens weer in de bus. Het is inmiddels 38 graden. Deze bus maakt een rondje door verschillende wijken op het vaste land. We hebben ontdekt dat je ADHD moet hebben wil je busgids worden, deze mensen praten aan een stuk door en er ontgaat hen niets. We rijden door Wynwood met vele mooie muurschilderingen, Coconut grove, een mooie groene wijk met grote huizen en stappen uit in Little Havana, waar vele cubanen wonen en waar in het park domino wordt gespeeld en uit alle cafeetje klink live muziek. Het is leuk om dit te zien. De volgende stop is down town, helaas zijn de meeste winkels hier gesloten. Wel is de starbucks open en een koele iced tea gaat er wel in. We lopen terug naar de haven, volgens de gids in de bus een heel eind, maar niet Americanen vinden het goed te doen. We nemen de laatste bus naar Miami beach en worden toevallig voor de deur van ons hotel afgezet omdat door drukte de bus een andere route rijdt.

Om even uit te rusten rond 18 uur bezoeken we het zwembad op het dak. We zijn de enige en hebben het dak voor ons alleen. Je kunt de boulevard van bovenaf bekijken en de zee zien. Het zwemwater is heet en koelt niet af. Maar de douche heerlijk. Ook even lekker onderuit in de avond zon is relax. Na deze break lopen we weer de stad in en wandelen door de mooie straten met oude art deco huizen. We eten aan de boulevard en genieten van alle mensen die voorbij komen. Zelfs iemand op de fiets met 2 ringstaart makis in een mandje. Je raakt hier nooit uitgekeken. Maar om 23.00 uur vallen onze ogen wel dicht...