Maandag 13 februari: Fremantle naar Cervantes: Wildlife en Pinnacles

13 februari 2017 - Cervantes, Australië

250 km gereden.
Vanmorgen al op tijd wakker door de vogels die je wakker maken, maar niet erg want er is nog veel te zien. We rijden dwars door Perth richting het Noorden. We kruisen de Swannriver waar Perth aan ligt met zijn zwarte zwanen en rijden over het laatste stukje snelweg wat we de komende drie weken zullen zien. De eerst stop is bij Yanchep National Park. Deels puur natuur en deels aangelegd. We wandelen rond in de hoop wilde Kangaroos te zien. Wat we zeker kunnen zien zijn koala's,  die worden hier opgevangen. Hoog en droog in de bomen zien we er 6, ze doen waar ze goed in zijn: slapen. Wat een schattig gezicht. Hier zijn ze heel goed in! Daarna lopen we nog een rondje door het park. Eerst zien we een Kangaroe met een kleine (Joey) naast zich en kort daarna nog 3 andere die over het veld hopsen. Wat een geweldig begin van de dag. Onderweg ook nog twee emoe's zien wandelen. Dan door richting Cervantes ons doel van vandaag. We rijden door een gebied met nog veel groen (struiken en kleine boompjes) en her en der witte zandduinen. Na zo'n 200 km zijn we bij de Cervantes pinnacles: een groot gebied met zandduinen en uitstekende rotspilaren. Niemand weet echt hoe ze ontstaan zijn. De pilaren zijn tot wel 4 meter hoog en er is een 4wd weg doorheen. Dan kunnen we onze auto uitproberen. Gaaaaaf...... het is een makkie dat pad....... (zeker als je bedenkt dat ook gewone auto's er over kunnen, maar toch.....). Het is vandaag nog steeds deels bewolkt en warm, boven de 30 graden, dus we zweten als een otter. Een beetje van de sneeuw die vandaag thuis viel zou wel lekker zijn (heel klein beetje maar). Na nog een stop bij de stromalites (de oudste levende structuur) gaan we naar de camping in Cervantes. We krijgen een plekje net achter de duin met deels uitzicht op de zee. Na een duik in het zwembad maken we eten bij de hut en eten dit op op het bankje met uitzicht op de zonsondergang. Een topdag! Om jullie dan maar weer iets minder jaloers te maken: er zitten irritante vliegjes overdag en 's avonds bijten de muggen...... ( maar daar is gelukkig spray voor).

1. Angelie Van den Bosch:
    13 februari 2017
    Ziet er goed uit dames. Erg herkenbaar allemaal. De pinnacles blijken er altijd al te zijn echter door de erosie en het wegwaaien van het zand komen deze steeds meer naar de oppervlakte ( aldus onze zeer gestudeerde ranger die wij toen hadden!!).
    Kangeroe vlees is ook erg lekker!!! Veul plezier daaro. Hier is het inmiddels ook lekker weertje geworden.
  2. Han en Nellie:
    15 februari 2017
    Ja die irritante vliegen, brrr.
    Wat mooi lijkt me dat, die witte kangoeroes.
    Het was hier( woensdag) 16 graden, voorjaar!