Zondag 12 februari: Fremantle.

12 februari 2017 - Fremantle, Australië

Na een nacht op ons prinsessebed komen we uitgeslapen de camper uit.
Eerst maar eens alles een plek geven zodat we niet steeds over de spullen struikelen. Dan is de camper ook ineens een stuk ruimer. Na het ontbijt wandelen we naar south beach park om vandaar de BleuCat bus naar het centrum van Fremantle te nemen. Fremantle is een gezellig, toeristisch stadje met heel veel oude victoriaanse gebouwen, met arcaden eronder en bewerkte balkonnetjes. Er zijn veel kleine winkeltjes en restaurantjes. Eén straat heet zelfs de capuccinostrip, dus daar beginnen we op het terras met een lekkere lattè. Er is deze zondag een event met oude auto's, vele buicks, mustangs en ander moois komt tig keer voorbij terwijl wij op t terras zitten. Een stukje verderop is de Fremantle markethall ( overdekte fruit en frutsels markt) ,leuk om even door te lopen. Hierna we doorlopen naar de Fremantle prison. World heritage area) In deze oude gevangenis van west Australia hebben nog tot 1991 mensen gevangen gezeten. We krijgen er een rondleiding en horen de verhalen over de vreselijke omstandigheden waarin de gevangenen (inmates) verbleven. Cellen van 1x2 meter, nauwelijks sanitair (een emmer) en nu en dan een ophanging. Brrrrr. Je kunt je nauwelijks voorstellen dat hier 25 jaar geleden nog gevangenen zaten. Als we weer teruglopen naar het centrum komen we langs het voetbalstadion waar Australian Football gespeeld wordt deze middag, de Fremantle Dockers. Het is een soort rugby op een rond veld. We kijken even door het hek en zien twee damesteams spelen. Dit is geen sport voor watjes, ook niet bij de vrouwen! We lopen nog even naar de zee en dan pakken we de bus weer terug naar de camping. Om een uur of 6 zijn we terug en hangen nog lekker een poos bij de camper voor we eten gaan maken.
Prima dagje om te wennen zo........

1. Henriette:
    13 februari 2017
    Wat een relaxed begin! Kunnen jullie buiten eten ?
    Hier lag ineens weer sneeuw ,zie de foto met jullie auto! ( Lukt niet, via app proberen)
  2. Han en Nellie:
    15 februari 2017
    Wat eng die gevangenis en dan is hij nog zo kort geleden gebruikt!