Zaterdag 4 juni: onderweg naar Shediac, en er bijna geraken.

4 juni 2022 - Shediac, Canada

Vandaag rijden we weer een stuk zuidelijker. Na een paar dagen opstaan met de wekker slapen we vandaag lekker uit. Om 9:30 worden we wakker en een uurtje later rijden we de sugarloaf campground af. De route vandaag is zo’n 330 km tot Shediac. Shediac is de kreeften hoofdstad van de wereld en is volgens het boek een gezellig , wat toeristisch dorpje. De route onderweg is mooi, maar ook een beetje saai. Lange rechte weg, tussen het groen en

langs de weg overal meertjes en kabbelende beekjes. Maar eerlijk gezegd, na 150 km hetzelfde zijn we toe aan iets meer variatie. We besluiten een kleine omweg (50 km) te nemen om zo de “coastal route” te rijden, een toeristische route die meer langs de kust van de oceaan gaat, met mooie uitzichten. Maar eigenlijk veranderd er heel weinig, we rijden nog steeds door de bossen, nu met af en toe een dorpje en inderdaad wat meer bruggen en zo af en toe een flits uitzicht op de oceaan. We vinden 1 stop plek met uitzicht op,de oceaan en die gebruiken we natuurlijk meteen om een boterham te eten. De weg voert ons verder door het Kouchibouguac nationale park. Ook hier vooral groen, bomen en meren. Prachtig, maar wel veel van hetzelfde……….

Tegen half vijf komen we aan in t dorpje Shediac. We stoppen even bij het beeld van de “grootste 🦞 “ ter wereld en maken foto’s. Dan door naar de camping een kilometer of 5 verderop om heerlijk te gaan genieten van het uitzicht.

Helaas……….  dat gaat ‘m niet worden. We rijden net main street in als we een heftig geluid horen aan de achterkant van de bus. We gaan direct rechts t eerste straatje in. Dat blijkt gelukkig een parkeerterreintje te zijn. Als we uitstappen zien we al gelijk dat het goed mis is. Het rechter achterwiel (wel een dubbel wiel) hangt op half 7. Van de 6 bouten zijn er 5 losgetrild en verdwenen. Het wiel hangt scheef op nog 1 bout. Dat wordt dus geen meter meer rijden. We nemen contact op met Canadream en dan wordt het wachten en wachten en wachten en zitten we nog steeds op het parkeerterreintje in Shediac. Benieuwd hoe dit opgelost gaat worden…….. wij in ieder geval wel!