22 november Fort myers beach naar Floral city

23 november 2019 - Floral City, Florida, Verenigde Staten

Vandaag starten we eerst met een ontbijt op eigen veranda. Lekker in het zonnetje aan de yoghurt. Het is 27 graden en knal blauwe lucht. Daarna bekijken we het Lighthouse resort nog eens. Want gisteren was het donker bij aankomst. Meerdere mooie houten huisjes met 2 zwembadden en een leuke bar/ restaurant onder een rieten dak. En dat bijna direct aan zee. Erg leuk gelegen. We lopen over de pier en genieten van een koffie op terras bij zee. Dan rijden we verder noordelijk want de volgende overnachting plek ligt 320 km hier vandaan. De snelweg 75 gaat vaak met bruggen over water en hier en daar langs een stadje. Veel is er onderweg niet te zien. Zelfs voor de tankstations moet je van de weg af. Dus muziekje aan en mee zingen voor de afleiding. En even een tussen stop bij walmart om boodschappen voor de lunch te kopen.

Gelukkig zijn we aan het eind van de middag bij de juiste afslag naar Floral city en is het nog licht. We rijden echt door een duidelijk niet toeristische omgeving waar veel pick-up auto’s rijden en de leeftijd van de huizen, auto’s en mensen uit het jaar stillekes zijn. We zijn in een western filmset terecht gekomen. We zijn heel benieuwd waar we gaan slapen, we hebben namelijk 3 nachten geboekt bij een Ranch.

Hoe verder we van de snelweg af zijn, hoe afgelegen de omgeving wordt. We rijden het dorpje Floral city ( ter grote van Knegsel) voorbij en moeten van de doorgaande weg af, een landbouw weggetje in, dan nog een zandpad... en dan komen we bij de ranch. Er staat een bord bij de poort dat fam. Castelijns welkom is. Dus we zijn goed. We rijden nog 500 meter een oprijlaan op en stoppen bij een groot huis op een geweldig landgoed. We stappen uit en worden verwelkomt door de eigenaar in het Belgisch.... Volledig verrast. Dit echtpaar is 4 jaar geleden een paardenfokkerij begonnen hier in Florida en doen er een B&B bij met 3 kamers. Erg aardige mensen. En het huis is fantastisch met geweldige mooie gastenkamers, zwembad, bubbelbad en uitzicht op de weiden met mooie paarden. We voelen ons meteen welkom en thuis en zo is het niet erg om in the middle of no where te zijn...

We hadden op internet gezien dat er een Rodeo in de buurt was en dat was het jaarlijkse feest van deze streek aldus de eigenaar. Hij ging er ook heen. Dus wij besluiten om die ervaring niet te laten schieten.

We trekken lange broek en trui aan en nemen de jas mee, want de avonden zijn hier fris. We rijden naar het dorp Inverness alwaar iedereen naar toe gaat. We rijden de drukte achterna en zien al snel verkeersleiders natuurlijk op het paard in deze regio! We komen meteen in stemming. Het publiek was gekleed voor de gelegenheid en hadden geruite bloezen aan, boots en een cowboyhoed. We vielen iets wat uit de toom. We kopen een kaartje en bekijken de kraampjes, je kon er pick up auto’s kopen, cowboyhoeden en kleding enz. Of een kraampje met Trump promotie materiaal. Geen spullen die wij kunnen gebruiken. We besluiten om te starten met wat te eten, want ook dat is mogelijk. We kiezen voor corn dog en funnelcake. Het was een verrassing wat we kregen. De corn dog, was een worst op een stokje met maisdeeg eromheen gebakken in het vet natuurlijk.

En de funnelcake, was een soort koek van oliebol deeg druppels.

Lekker maar ook zeer calorie rijk. Gelukkig dronken wij er diet coke bij😂.

De rodeo startte klokslag 19.30 met het volkslied en alle veteranen werden welkom geheten. Daarna barste het spektakel los met verschillende onderdelen van een rodeo.

Het begon met zolang mogelijk op een wild paard blijven zitten. Daarna wie het snelst vanaf het paard met blote handen een koe kon vangen. Verder werden er ook kalfjes gevangen met een lasso.

Slalom met paarden en natuurlijk wie het langs op een wilde stier kon blijven zitten.

Het was leuk om te zien en te beleven. Echt een happening hier die je niet kan missen. Maar ongevaarlijk is de sport niet. De stier draait zich vaak om als de ruiter er af is gegooid en valt de ruiter aan. Er zijn wel hulptroepen in de arena, maar een keer waren deze te laat en liep de ruiter een gebroken been op en een andere moet zeker wat kneuzingen hebben gehad. Maar de toffe kerels lieten zich niet kennen.

Na 3 uur is de show ten einde en gaan wij de ranch weer opzoeken. Zonder tomtom hadden we hem niet terug gevonden. Er zijn geen bordjes en ook straatlantaarns zijn hier niet uitgevonden. Het gevolg is wel dat er honderden sterren aan de hemel staan.....

En wij zij weer een hele ervaring rijker!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade