Dinsdag 3 juni: van Sylvan beach naar het midden van Adirondack park bij het Saranac lake.

3 juni 2014 - Lake Placid, New York, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk genoten van het ontbijten buiten aan het meer met de spelende visjes van 70 cm  voor onze voeten. Zo behoord vakantie te zijn....Deze camping heeft eindelijk weer internet, dus de website met tekst en foto's aangevuld voor het thuisfront. We rijden nog even door een bewoond gebied en daar is ook duidelijk de invloeden van de Europeanen te zien, we komen in Rome, Barneveld en Holland! Als we stoppen bij het visitorscentrum zijn we weer erg apart. Er komen wel toeristen hier, maar vooral Amerikanen. Ook op de campings staan we vooral tussen Amerikanen en enkele Canadezen. In andere delen van de USA zie je veel meer Europeanen. Tot nu toe was het alleen bij de Niagara watervallen een internationaal gezelschap.We zorgen voor voldoende eten en benzine, voordat we het inmens grote natuurpark Adirondack inrijden. Dit park is 300 bij 300 km en bestaat uit bossen, bergen maar vooral meren! Hele mooie grote meren met veel soorten vogels.We rijden een route van 150 km door kleine weggetjes en de enkele dorpjes die wij passeren zijn erg authentiek en knus. Rond vijf uur hebben we genoeg genoten en willen op zoek gaan naar een statepark camping. Volgens het boek volop te vinden hier, maar ons zit het niet mee. Na een uur zoeken en meerdere aanwijziging uit ons boeken te hebben opgevolgt komen we dan toch op die ene geweldige plek wederom direct aan het meer.... maar diep weggestopt in de bossen.We nemen plaats op onze bank en genieten van het geweldige uitzicht in de natuur. We stippen de route uit voor morgen en zijn deze keer de muggen slimmer af. Gisteren nog lek gestoken, vandaag DEET spray gekocht. Die vinden ze niet lekker, dus kunnen wij langer buiten vandaag.