Dinsdag / woensdag 27 & 28 mei: Het vertrek naar de USA

28 mei 2014 - Newark, New Jersey, Verenigde Staten

Het vertrek
Na heeeeeel veel nachtjes slapen is het dan eindelijk zover. 100 nachtjes zijn er 50 geworden, dat zijn er 10 geworden, toen werd het morgen en nu is het vertrek vandaag! Eerst nog een half dagje werken en dan rijden we richting Schiphol.
We doen het dit keer op de relax manier. We slapen de avond voor ons vertrek bij
vd Valk bij Schiphol. Dat betekent deze keer niet midden in de nacht opstaan en dan in de file naar Amsterdam. Maar lekker rustig slapen, ontbijten en dan met het busje naar het vliegveld. Het inchecken aldaar verloopt op rolletjes en rond 13:30 vliegen we richting Newark, New Jersey, USA. Op papier moesten we 8,5 uur vliegen, maar dat bleken er maar 7 te zijn. Was een mooie meevaller. Die tijd was zo voorbij met wat lezen, 2 films kijken en een beetje dutten. In Amerika aangekomen bleek het passeren van de grens nog niet veel veranderd te zijn. Een hele lange rij, moeilijk kijkende douanebeambten met veel vragen. Dan het gedoe met de vingerafdrukken en de irisscan en dan mag je eindelijk het land in. Inmiddels is het al ongeveer half 5 (thuis half 11) als we op zoek gaan naar de shuttlebus naar het hotel. Die is zo gevonden (na enkele keren vragen aan de wel aardige amerikanen van het grondpersoneel) en nog geen half uur later ploffen we op ons bedje in het wyndham garden hotel. Eeeeeeh nog maar niet gaan slapen, al is het voor t gevoel al 11 uur. We rekken het tot 6 uur en gaan dan eten waarmee we het tot 8 uur redden, maar dan wordt het toch lastig om nog wakker te blijven........

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl