Donderdag 16 februari. Vele kilometers bush bush en modder.

16 februari 2017 - Carnarvon, Australië

Ca 500 km
Eerst nog even een toevoeging van gisteren avond. In plaats van zelf koken zijn we naar het dorp gelopen en hebben fish en chips gekocht. Deze echte oer Ausie zag er zelf niet fris uit, maar zijn friettent kwam zeker niet door de smaakpolitie keuring. De friet was heerlijk! Deze hebben we aan het water op een bankje opgegeten, terwijl de zon onderging ( 19.00 uur). Daarna is het in rap tempo donker en heel veel sterren! Op de weg terug naar de camping kwamen we langs een splinternieuw rond voetbal veld dat automatisch gemaaid wordt. Althans dat heeft de natuur zo geregeld. 20 wilde kangoeroes kwamen het veld op alsof het voetballers waren en genoten van het verse gras. Een heel apart gezicht. Daarna hebben we de klok rond geslapen dus we hebben geen jetlag meer! En dankzij de airco in de avond aan valt de temperatuur in de camper nog mee, 23 graden in de nacht. Vandaag rijden we van Kalbarri naar Carnarvon. Een hele afstand in dit gebied waar ze geen snelwegen kennen en we nog kiezen voor een stuk onverhard.  We rijden na het ontbijt nog even door het dorp, waar dagelijks de pelikanen worden gevoerd. Erg toeristisch, dus na enkele foto's rijden wij weer door! Natuurlijk tanken we voordat we het dorp verlaten, want we rijden door een onbewoond gebied vandaag.Murchison rivier
De eerste stop is in het natuurpark van Kalbarri, waar we een stukje wandelen (ver ga je niet met 35 graden) en bij twee uitzichtpunten uitkijken over de rivier Murchison en de rode rotsen kloof. Het rivierwater is rood bruin van de modder, niet aantrekkelijk voor een frisse duik... We rijden verder door een dor landschap met lage struikjes en zien 200 km lang zo nu en dan een tegenligger, maar dat was het wel. Het is wel een prima tweebaansweg waar je 110 km/u mag. We maken een stop bij de 1e roadhouse (tankstation met winkeltje). En strekken even de benen. Lang hou je niet vol buiten, het is vandaag helder dus snik heet en de vliegen gaan vooral op je gezicht zitten. Beide geen aanrader! We ruilen van chauffeur en karren naar de volgende roadhouse 150 km verder op. Daar lunchen we in de airco van de auto en gooien de tank maar weer vol. Onderweg zien we wel beesten... koeien en geiten op de weg, waarschijnlijk verdwaald van een farm ver weg. Of 450 km nog niet ver genoeg is, kiezen we er voor om een alternatieve onverharde route van 50 km te rijden, die ook in het volgende dorp uit moet komen. Ja, dat hadden we gehoopt! Als we goed waren gereden wel, maar nu hadden we de verkeerde afslag en hebben de route zuidwaarts gereden in plaats van noordwaarts, dus moesten we een stuk van 30 km dubbel. Het heeft hier veel geregend de afgelopen dagen en de weg was niet overal even goed.
Nu hebben we nog een hele klus om schoon te krijgen, die rode modder zit nu tot op het dak en gaat er moeilijk af.... de camper is nu wit met rode stippen!Maar de 4x4 camper heeft wel gedaan waar we hem voor hadden gehuurd. Hij was zo mooi wit!
Kei gaaf! In het dorp, camping gezocht, boodschappen gedaan, voor een paar dagen, want we gaan noordelijker dus nog minder bewoond. Nog even aan het strand naar de kite surfers gekeken. Op de camping heerlijk aan gerommeld, gekookt, gegeten en vooral heerlijk gedoucht. Dat is iets wat we niet graag willen missen.  De avond brengen we in de camper door. Waar geen muggen zijn en de temperatuur aangenaam.

1. Marie José Keeris:
    17 februari 2017
    Mooie verhalen en prachtige foto's. Die van de zonsondergang is adembenemend. Wat is moeder natuur toch prachtig en machtig. Dikke kus xxx
  2. Han en Nellie:
    17 februari 2017
    Wat leuk die kangoeroes!
    Heet is het wel zeg, maar hebben jullie nog geen netjes tegen de vliegen? Mooi verhaal.