Vrijdag 17 Februari: Blowholes en snorkelen.

17 februari 2017 - Coral Bay, Australië

Toen we vanmorgen om 6 uur even wakker werden en door het raampje van de camper keken zagen we een prachtige oranje rode zonsopgang. Mooi begin van de dag zo.  Na een ontbijtje reden we eerst een km of 50 richting  een ander stuk kust. Hier zijn de "blowholes" ; de golven hebben hier een soort gaten geslagen in de kust waar van onderuit water gestuwd wordt wat tot 20 meter hoog omhoog spuit. Blowholes bij CarnarvonEen gaaf gezicht. De golven beuken op de kust en het water spuit vele meters hoog. Een stukje verderop is een bushcamping bij een helblauw baaitje, een soort U en goed beschermd tegen de golven. We gaan er een uurtje snorkelen en zien mooi koraal, veel kleine visjes en een enkele grotere (tot zo'n 40 cm). Om het uitzicht op de baai nog even vast te houden eten we er een boterhammetje. Behalve wijzelf zien we er nog 7 andere mensen de hele ochtend, meer niet.
Dan volgt de 50 km weer terug tot de grote weg en rijden we richting Coral Bay, onze volgende plek. Opnieuw zo'n 300 saaie kilometers, en behalve een emoe nix anders dan groen en oranje. Het is bloedheet dus de airco staat vol aan. Aangekomen in Coral Bay zoeken we een plekje en gaan gelijk snorkelen.  Je kunt hier vanuit de baai zo naar het rif zwemmen, 10 meter en dan de mooiste vissen zien. Na een uurtje zijn we moe en gaan we lekker douchen. Heerlijk om weer fris te zijn (al is dat maar een relatief woord bij 35 graden)

1. Han en Nellie:
    17 februari 2017
    Wat een mooiefoto's van de blowholes.
    Heerlijk in de schaduw Marielle.
  2. Anja Rooijackers:
    18 februari 2017
    Voor jullie doen is het trouwens een hele bescheiden camper. Niet zo'n compleet huis. Zo heb je wel meer camper ervaring denk ik.