Woensdag 26 sept. 2018 Bush garden in Tempa

26 september 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen wederom weer op tijd op pad, want we gaan naar een dierentuin met pretpark gecombineerd in Tempa: Bush garden. En dat is nog een uurtje rijden van de kust. Om 10 uur zijn we daar en gaat het park open. Het is een groot park, maar het is niet druk. We zien dat de helft van het immens parkeerterrein leeg is. Natuurlijk hoef je niet te lopen in America (daar hebben de meeste hier een hekel aan), dus brengt een treintje ons naar de ingang.

We hadden al online kaartjes gekocht maar moeten nog wel onze extra geboekte safari trip regelen en het armbandje voor gratis eten en drinken ophalen. We zullen niets te kort komen vandaag.

Het park begint met een Marokkaanse wereld met nagemaakte gebouwen waarin restaurantjes en winkeltjes zijn gebouwd. Het ziet er leuk uit. We lopen langs enkele dieren en zien in de verte al de grote achtbanen op duiken. We zien alligators, maar die kennen we al, verder pinguïns,olifanten, gorilla’s en antilopen. We gaan het dieren hospitaal binnen  en zien hoe een heel klein kangoeroetje van enkele weken oud worden onderzocht. Het diertje is erg klein en heeft nog geen haar. Het wordt groot gebracht door verzorgers, want de moeder heeft het verstoten.

We gaan naar de start plek van de safari. In dit park hebben ze een groot grasland waar de dieren van Afrika samen leven. Normaal rijd je met een heuse trein met echte rail door dit gebied, maar die is jammer genoeg in onderhoudt. Gelukkig komen we nu ook dicht bij de dieren, wij mogen namelijk achter op een truck de giraffen voeren.   Dat kon je extra boeken en dat hebben we gedaan. Dus gaan we op pad met gids en enkele andere gasten. We rijden door de “Serengeti” en zien neushorens, genoe’s, zebra’s, struisvogels enz. En natuurlijk ook giraffen. Ze eten vandaag sla en dat gaan wij ze geven. Het is erg leuk om ze zo dicht bij de beesten te staan, dat je ze kunt aanraken. De beesten vinden het best, als ze maar sla krijgen. Hun tong is lang en ze hebben de sla snel uit je handen getrokken.  Dus je moet snel zijn wil je een foto van het moment. Deze safari ervaring was erg leuk om te doen.

We lunchen in een van de vele restaurants en verbazen ons over de grote en de vele keuzes. Je kunt echt van alles krijgen wat je maar kunt wensen. En dat onbeperkt, de hele dag en voor 2 tientjes de man. Dat wordt geen calorieën tellen vandaag! De capaciteit van het park is vele malen groter, dan het aantal mensen wat er vandaag rond loopt. Nergens is er een wachtrij, niet bij de restaurants of bij de attracties en dat is ook heerlijk.

Het wordt tijd voor een achtbaan, ik begin met een beschaafde, met enkele keren overkop. Daarna maar meteen eentje met meer bochten en g4 krachten, nou dat begint er op te lijken. We lopen verder naar de wild water baan. Je zou toch niet doornat worden, vragen wij ons af? Voor de zekerheid, legen wij de rugzak, met onze belangrijke spullen in een locker. Nou dat was een slimme zet! We zaten in zo’n soort piranha maar dat dan groter, sneller en vooral vele watervallen en versnellingen. We waren tot onze onderbroek doornat. Dus dan maar meteen door naar de andere waterbaan, met boomstammen, ook daar werden we niet droger van.... gelukkig is het nog steeds 35 graden en zonnig. We hebben het plots niet meer zo heet met die druipende kleren aan. Er is een mevrouw die graag ook in deze waterbaan wil, maar haar partner wil niet mee, dus Marielle offert zich een 3 e keer op. En werd nog natter, al dachten we dat dat niet kon.

Daarna kiezen we alleen weer voor droge attracties en hopen we vandaag nog droog te worden. We zien witte tijgers, leeuwen van heel dichtbij, een zwemmende nijlpaard onder water en nog veel meer dieren. In het park lopen vrij rond: pauwen, ibissen en eekhorens. Net als bij ons de duiven komen snaaien bij de terrassen.

Ik kies later op de middag nog een hele spannende achtbaan uit, de langste van Amerika. Maar helaas deze gaat niet, er is ergens onweer in de streek en dan stoppen alle attracties. Dus pech, we drinken een koffie en zien plots dat de karretjes weer gaan rijden. Dus meteen erin gegaan en weer met g5 krachten door elkaar geschut. Deze was echt voor gevorderden. Tjonge zeg, je hangt onderaan het karretje, wat een hoogte, een enorme snelheid, de vele bochten en ik ben wel 10 keer over de kop geweest. Hij ging te snel om er ziek van te kunnen worden😜! Marielle is blij dat ze niet mee hoeft. Zij wordt al groen als ze er naar kijkt.

Ik laat de andere 6 achtbanen ook voor wat ze zijn. Mijn quotum is ook wel behaald. We wilde nog in de kabelbaan, maar helaas ligt weer alles stil door het weer, terwijl wij geen onweer zien. Dus lopen we maar langs de “Serengeti”.

Om 5 uur gaat het park al dicht en hebben we alle 6 de regio’s bezocht en 10 km gelopen vandaag. We beginnen weer een beetje droog te worden, net genoeg om weer in de auto te kunnen stappen.

We gaan vandaag door naar Orlando en moeten nog 100 km rijden. Het is spits en we hebben voor het eerst enkele files. In Orlando  halen we eerst nog wat boodschappen, zodat we niet meer weg hoeven vandaag.

Om 19.30 uur komen we bij ons hotel. Het is een heel groot complex. Een dorp op zich. We hebben een appartement met 2 slaapkamer en 2 badkamers en verder een uitgebreid uitgeruste keuken en huiskamer.

We hebben zelfs een was machine en droger. En die hadden we nu zeker nodig. Alles is inmiddels wel aan wasbeurt toe na ruim 1 1/2 week reizen en vooral het vele zweten van het warme weer. Dus de koffers omgeschud en de machine meerdere keren laten draaien.

Echt honger hadden we ook niet meer na zo’n dag. En na een yoghurtje en een verfrissende douche belanden we beide moe maar voldaan op de bank. Op zulke dagen is vakantie hebben best vermoeiend👍🏼!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    27 september 2018
    Wat een belevenis, jullie maken het weer mee😀😀😀😀😀😀