Donderdag 9 Juni Van Fort Steele naar Ainsworth Springs (Kootenai Mountains)

9 juni 2016 - Ainsworth Hot Springs, Canada

Donderdag 9 juni. Van Fort Steele naar Ainsworth hot springs
Vandaag hadden we bedacht om een aantal dingen te gaan zien in de omgeving van Cranbrook (heritage town Fort Steele, het dorpje Kimberly en het trainmuseum in Cranbrook) en dan ook hier weer een campingplekje te zoeken bij deze stad. Maar onze dagen lopen meestal niet als gepland weten we...... Daarom doen we het ook maar per dag, maar toch lukt ook dat niet echt.
Vanmorgen stonden we netjes om 10:00 bij openingstijd voor de deur van de heritage town (openlucht museum). Een heel dorp nagebouwd uit de tijd dat de trekkers hier kwamen wonen en goudzoeken op een hoogte punt was. Zo rond 1900. Het was een heel leuk openlucht museum met tientallen verschillende pandjes helemaal ingericht als bakkerij, smid, kledingatelier etc. Binnen waren dan ook mensen die dat vak uitoefenden en er uitleg bij gaven. Iedereen is hier zo super vriendelijk. Niet alleen in dit museum, maar ook in winkels, op campings. Zou mooi zijn als dat bij ons ook wat meer zo was. De gesprekjes zijn niet diepgaand, maar vriendelijkheid kost weinig en voelt welkom merken we.  Na een uur of twee rondgestruind te hebben in oma's tijd (er stond ook zo'n oud Singer trapnaaimachine en servies wat ik nog herkende uit de kast van oma) stappen we weer in om een extra rondje te rijden via het dorpje Kimberly. Het stadje heeft een rijk mijn verleden, maar toen in 2001 de mijn sloot raakte het in verval. Slimmeriken bedachten toen om de stad te pimpen met een Beierse look, compleet met de lederhosen en schnitzels. Echter of dit is ook al weer in verval of wij waren er net voor het toeristenseizoen begint want er was weinig te zien. Veel winkeltjes met troep, veel leegstand en het toeristentreintje liep ook al niet. Snik. Dan maar weer terug richting Cranbrook waar Marian graag naar het "Canadian museum of rail travel wil zien. Ook dat blijkt geen groot succes want er zijn wel wat opgeknapte wagons, maar die mag je alleen maar zien met een begeleide Tour van 35 minuten (voor 2 wagonnetjes) da's wel wat lang luisteren vinden we. Het andere deel van het museum is een modeltrein gebied. Alsof je bij een fan thuis op een donker zoldertje komt. Tja niet alles is hier zoals je verwacht. Het is pas half vier dus we besluiten nog een stukje verder te rijden, we zien wel waar we een camping vinden. Na een half uurtje rijden passeren we een tijdsgrens wat betekend dat we er nog een uur bijkrijgen. Nou dan rijden we door tot Kootenai Bay; totaal vanaf Cranbrook 200 km. Het is wederom een prachtige weg tussen bergen en meren en we zien totaal 8 herten langs de weg. Mooi hoor. In Kootenai Bay (aan het 120 km lange Kootenai Lake) gaat de Ferry naar de overkant. Die wilden we morgen nemen, maar net als we komen aanrijden in het dorp op zoek naar een camping vertrekt de boot en kunnen wij nog mee. Ach dan gaan we nu toch over. In 35 minuten varen we naar Balfour aan de overkant. Prachtig die uitzichten op de boot in het zachte avondlicht. Inmiddels is het al half zeven dus we nemen de eerste camping die we tegenkomen: lakeside view. Het is wat manoeuvreren om op de plek te komen maar dan staan we er prachtig met uitzicht op het meer. Nix mis mee!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade