Vrijdag 10 juni Ainsworth naar Revelstoke

10 juni 2016 - Revelstoke, Canada

Vrijdag 10 juni Ainsworth naar Revelstoke
Na enkele dagen geen internet, kunnen we eindelijk de website weer bijwerken:
Vanmorgen langer geslapen dan anders omdat het "cats en dogs" regent hier op dit mooie plekje aan het meer.
Ons plan om te starten met de hotsprings veranderen wij, want hoe warm de bronnen ook zijn, een openlucht bad trekt ons nu niet aan met een buiten temperatuur van 11 graden in de ochtend.
Vandaag rijden we 225 km noordelijke door een bos en grote meerrijk gebied.
We doorkruisen maar twee dorpjes deze dag. Het eerste is Kaslo en ligt aan het meer. Daar ligt een oude raderboot in de haven van 125 jaar oud. Mooi om te zien. Echt een plaatje samen bij het naast gelegen stationnetje en locomotief.
Het dorpje zelf is wederom een western straatje met enkele houten winkeltjes.
We bekijken de mooie pandjes en kopen een koffie bij het enige cafeetje annex museum. Alles lijkt voor ons een museum hier..... De oude autodeuren met kogelgaten hangen aan de muur. Leuke aankleding voor thuis misschien?
We rijden verder weer landinwaarts en stoppen nog in een verlaten dorpje Sandon met een oude zilvermijn. Het dorp is echt vergaan, maar een verzameling in het dorp is echt de moeite waard.... een stoomlocomotief en 15 hele oude trolley bussen op een rij. Marielle heeft meteen plaats genomen achter het stuur. Verder is er weinig te beleven. De weg naar dit dorpje was grindweg en dat is te zien aan de camper... Hij is zwart tot aan het dak in plaats van wit geworden... We rijden door over weer de gewone verharde weg en het blijft regenen met als gevolg een redelijk witte camper aan het eind van de dag...  De uitzichten zijn weer geweldig snel stromende rivieren, watervalletjes, meren en vele groene bergen. En hier en daar een hertje.
We moeten nogmaals op de veerpont het meer over. Na een 1/2 uurtje varen komen op de juiste oever en rijden we naar het stadje Revelstoke.
Daar ontmoeten we vandaag weer Jan en Gerry. En dat ging wel heel snel. We kwamen het dorp inrijden en zij stonden toevallig op het eerste stoepje bij de plaatselijke vvv.
Samen even een camping uitgezocht. En daar ingecheckt.
De avond met vele verhalen, foto's, lekker eten en gezelligheid door gebracht met z'n vieren.

1. Lisette:
    13 juni 2016
    Wat een verschil in weer zeg! Hopelijk is het weer wat opgeknapt. Genieten nog van de laatste week. Gaat altijd veel te snel...