Donderdag 5 juni: van Shelburne naar Williamstown, Vermont

5 juni 2014 - Williamstown, Verenigde Staten

Donderdag 5 juni: Van Shelburne naar Burlington, Moscow, Montpellier, Berlin (maar dan in een andere staat) naar Williamstown. O ja en dan via de oostenrijkse uitzichten op het terras bij de VonTrapp familie (van de sound of music!).
Weer een zeer internationale route dus. Vanmorgen eerst naar het stadje Burlington gereden. Dit heeft een mooi oud centrum met van die statige panden. Het doet je denken aan hoe het eruit zag in de film "back to the future" en dan de versie waarin teruggegaan wordt naar de sixties. Deze week is het Jazzfestival in de stad dus worden er overal podia gebouwd. Op één staat al een schoolband muziek te maken. We lopen door naar de haven aan lake champlain. In dit meer zou ook een monster moeten zitten, net als bij loch ness, maar helaas het monster laat zich niet zien.......  Tegen de middag hobbelen we de bergen in. Een prachtige route via oude dorpjes, langs skigebieden. Het lijkt echt wel of we door oostenrijk rijden. Zeker bij het skigebied waar alles namen heeft zoals Innsbruck en Edelweiss inn. We rijden ook naar het huis waar de Von Trapp familie ( van de sound of music) is gaan wonen toen ze gevlucht zijn uit oostenrijk. En je snapt meteen waarom ze daar neergestreken zijn: het is echt net een alpendorp met alpenweides. Je verwacht zo Heidi und Peter voorbij te zien lopen...... Wij drinken een thee en nemen er afpelstrudel bij. Zie je: echt oostenrijks......
Dit gebied met zijn vele loofbomen moet in de herfst ook geweldig zijn. Ze noemen die periode "de foliage". Alles kleurt dan oranje en geel, dat is het drukste seizoen hier. Na de sound of music rijden we naar het volgende hoogtepunt van vandaag: de tour van de Ben & Jerry icefactory.  Na een grappig introfilmpje zijn we zo'n 15 minuten in de fabriek. Die tour stelt niet zoveel voor, maar het ijs daarna is de moeite waard. Marielle kiest voor salted caramel en Marian voor choclat nougat chunks............. Tja je snapt het wel!!!!!!! Mmmmmmmmmmmm
Vermont staat verder bekend om de Covered Bridges. In Northfield zijn er twee na elkaar. Helaas heeft de zon nu net even plaats gemaakt voor een bui (gelukkig slechts een kwartier) dus het wordt een korte wandeling. Ach, de brug is overdekt dus erg nat worden we niet. Om een uur of zeven rijden we de camping op en gaan gelijk koken. Nasi vandaag, lekker. We zijn nu ruim een week aan het touren en dat zelf koken bevalt prima. Dan heb je tenminste zelf te zeggen wat erin gaat en hoeveel je neemt! En die calorien komen wel van die extra dingen....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellis:
    6 juni 2014
    Hoi ladies!
    We volgen jullie reisverhalen op de voet! Wow, wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Sander wil ZO graag ook naar Amerika.
    Have fun daar en we lezen mee!
    Groetjes, Ellis, Jet, Mirthe en Sander
  2. Anita:
    6 juni 2014
    Hallo avonturiers,
    Geweldig om jullie belevenissen te lezen.
    Geniet er lekker van en niet druk maken over de kilo's, lijnen komt thuis wel weer. Je hebt nu vakantie!
    Groetjes Anita
  3. Gertie:
    7 juni 2014
    Hallo dames,
    Wat hebben jullie weer een geweldige reis. En wat hebben jullie al weer veel gedaan. Ik geniet van jullie belevenissen. Nog heel veel plezier. Bevalt de camper goed? En rijd voorzichtig. Geniet ze. Groetjes Gertie