Vrijdag 6 Juni: Van Williamstown ( Vermont) naar Lincoln ( New Hampshire

6 juni 2014 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Vanmorgen begint de dag bewolkt, maar het uitzicht over het meer ook op deze camping blijft mooi. Nadat de we de familie weer bijgepraat hebben op de app. Wat een uitvinding! De ene broer in Italie, de andere in Thailand, zus in Nederland en alles binnen handbereik en al bij gepraat voordat de dag begint!
Vandaag gaan we naar een andere staat : New Hamshire en trekken we door het inmens grote natuurgebied (100 bij 70 km) the white mountains.
Eerst een uurtje rijden door oude kleine dorpjes en bossen, het blijft een schattig gezicht. Die knusse houten huisje, winkeltje , de dancebarn en een kerkje, een straat groot en dat was weer een dorp...
We stoppen bij een maple siroop boerderij. De delicatesse van de streek!
We krijgen volledige uitleg over het ontstaan, de werkwijze en bereidingwijze van deze siroop van de esdoorn. Ook mogen we de fabriek zien en natuurlijk proeven. We verlaten het pand met een flesje zeer zoete siroop.
We passeren de stategrens en komen al snel in het gebied van de hoge bergen van rond de 2000 meter. Hier begint het natuurpark. Het park is goed bereikbaar, ook met de camper van ruim 7 meter, want er loopt gewoon een grote autosnelweg doorheen, raar maar waar! Die camper gaat toch al prima, we rijden er mee alsof het gewoon een personenauto is en parkeren hem gewoon even achteruit in een vakje of keren op de weg waar nodig. Alles went ook een grote kar!
We stoppen bij de canon tramway. Dit is een gondellift dit je in 7 minuten naar de top van de canonmountain brengt. Het uitzicht is enorm volgens de folder, maar vandaag niet heus. Bovenop de berg hangt èèn dikke wolk en je ziet niets. Maar de lunch is lekker en een wandeling door een bos op de top van dit skigebied is ook leuk. Er leven hier 20 beren maar die konden we gelukkig ook niet zien......fijn die mist!
Ook nog even het plaatselijk museum bezocht en weer meer geleerd over skieen en olympische spelen. We wandelen in het dal nog naar een graniet basin wat door water is uitgesleten, leuke pool, maar erg koud water lijkt ons...
Het volgend doel op onze trip was een wandeling maken langs een flume gorge met watervallen en overdekte bruggen. Deze stellen we nog even uit, want het is niet bij bewolkt gebleven. Een flinke bui komt uit de lucht. Tijd voor pauze, handig die camper, koffie in noodtime op tafel en lekker droog!
Als het weer wat droger wordt vertrekken we alsnog. De natuur is en blijft mooi. De waterstroom volgend lopen we berg op en af en zien een kloof, watervallen, bruggen en stroomversnellingen. Hadden we dit maar in Nederland! Over Nederland gesproken, vandaag nog eens twee landgenoten gezien, zeldzaam hier....
We rijden weer verder door de bergen en genieten van de vooral groene bergen en omgeving. We doen nog even boodschappen in weer zo'n schattig dorpje Lincoln en parkeren de camper op een plekje in het bos op een stateparkcamping. Daar is geen beheerder of dergelijke. Je vult gewoon een briefje in dat jij vannacht hier slaapt en stopt dit met het bedrag wat er voor staat in een envelop in een brievenbus, zoekt verder een plekje in het bos en dat is het. Meer dan een wchuisje is er niet. Maar de camper heeft alles wat je maar kunt bedenken zoals: 6 bedden, wc, douche, warm water, verwarming, airco, diepvries, koelkast, fornuis, oven, magnetron, tv en dvdspeler (nooit gebruikt) en flinke accu's en een gerenrator mocht de stroom toch op zijn enz. (O, ja met deze villa kun je ook nog rijden!) Dus gaat het primitieve kamperen aan ons voorbij...