Maandag 11 april Langs de kustweg naar Maspalomas

11 april 2016 - Mogán, Spanje

Als we vanmorgen uit het raam kijken is het flink bewolkt, hè da's een tegenvaller. Dat had weeronline niet beloofd. Het is echter niet koud en gewoon droog dus ons hoor je niet klagen. En het is ook erg goed voor alle plekjes die we gisteren niet zo goed hadden ingesmeerd zoals de bovenkant van Jelle's voeten.  Om een uur of tien rijden we via de kustweg met prachtige uitzichten naar het zuiden. We passeren mooie dorpjes, maar ook erg toeristische dorpjes zoals puerto rico en arguineguin. Toch een goede keuze gemaakt om te slapen in puerto de Mogan een dorpje wat nog een stuk authentieker is met zijn haventje, grachtjes en kleine straatjes. Dat vinden we zeker als we iets later door Maspalomas lopen. Ook een leuke plek, maar stukken commerciëler met giga hotels. We struinen een eindje door de duinen van maspalomas. Erg mooi en raar om hier te zien van die Sahara-achtige heuvels. Vlak daarnaast beginnen de vele restaurantjes en luxe winkels: Hilfiger, Michael Kors, Douglas. Nog net geen Prada etc. maar dat zal nog wel komen. Als lunch kiest Jelle voor een ijsje en Marian voor een gebakje. Pffff wat een grote bak ijs. Dat was wel voor twee dagen en meenemen in een doggybag werkt ook niet echt. Halverwege gestopt, het gebakje van Marian leverde gelukkig geen problemen.  Na nog wat winkeltjes rijden we nog even naar playa des ingles waar we opnieuw door de duinen lopen. Vanaf deze kant is t nog mooier om te zien. Eind vande middag zijn we weer terug in Mogan en hangen nog even op ons grote terras waar het zonnetje inmiddels wel meer te voorschiet komt. Heerlijk, zo'n vakantie waarbij niets moet en alles mag en vooral ook veel luieren