Maandag 14 maart Sneeuwscooteren

14 maart 2022 - Nationaal park Pallas-Yllästunturi, Finland

Maandag 14 maart

Vanmorgen op tijd op want we gaan op pad met de snowmobile ofwel de sneeuwscooter. Wel spannend…. We hebben geboekt bij NorthernLights Village. Dat ligt een km of 15 buiten Levi, zodat we ook echt door de stille natuur gaan rijden en niet door t dorp of over een druk meer. Wel zo mooi en zo veilig voor iedereen! Precies op tijd stopt t busje voor ons hotel en rijden we naar the NorthernLights village. Een hotel midden in de natuur waar ze allemaal huisjes verhuren met een glazen dak, zodat je uit je bed de lucht (en evt. Noorderlicht) kunt zien. Wij gaan van daaruit sneeuwscooteren. Eerst hijsen we ons in een Thermo pak, met bijbehorende boots en handschoenen. Dan de helm, je hoofd voelt topzwaar met zo’n ding 😀. Na de uitleg over gas geven en vooral remmen en stoppen gaan we van start. Ik, Mariëlle, rijdt het eerste stuk. We gaan rustig van start gelukkig. De eerste 5 minuten wat krampachtig, maar als je het dan door hebt gaat t heel prima. Oké…..gas geven graag. Wij rijden met een groepje van 5 sneeuwscooters achter de gids aan. Soms traag, maar steeds wat sneller. Echt gaaf. Het zonnetje schijnt over de witte vlaktes en afwisselend we rijden door de witte bossen. En over witte vlaktes. Het is super mooi. Zelfs kuilen en heuveltjes nemen met in volle vaart. Na ongeveer een uur is het tijd om te wisselen. Marian gaat rijden. Ook die geniet ervan. Totaal 2 uur rijden we door de natuur, op een hondenslee na zien we helemaal niemand en behalve t geronk van de scooter is het zo stil… prachtig. Helaas zit de tour er na 2 uur op en worden we netjes naar ons hotel teruggebracht.

We gaan even t dorp in voor lunsj en daarna gaan we naar de Spa van het hotel. Lekker warm na al die kou!  Dat valt een ietsiepietsie tegen die warmte. Het zwembad, met alles erop en eraan, is wat frisjes. Leuk als je heel hard gaat zwemmen maar om te relaxen gewoon koud. Dan maar in het bubbelbad… dat is net warm genoeg om te bubbelen, maar helaas ook niet echt warm. Ook buiten zijn nog twee bubbelbaden, maar om daar te komen moet je door het buiten zwembad en dat is ijskoud……… dus dat buitenbubbelbad hebben we maar gelaten voor wat t was. Wel jammer hoor. Maar de sauna’s zijn gelukkig wel lekker warm, dus daar goed opgewarmd, heerlijk. Het laatste stukje van de middag hangen we lekker in onze kamer, wel lekker warm. En morgen gaan we weer iets anders leuks doen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    17 maart 2022
    Het is mooi om jullie prachtige verhalen zo te kunnen lezen .
  2. Marian en marielle:
    5 juni 2022