Maandag 20 Maart: North Strathbroke Island

20 maart 2017 - North Stradbroke-eiland, Australië

60 km
Gezien de weersvoorspellingen niet best zijn voor de komende anderhalve week hebben we bedacht dat we niet meer gaan aanpassen, maar gewoon gaan zien wat we wilden. (Tenzij gevaarlijk door overstromingen of zo....) Dan maar wat natter ipv zon. Dus nemen we vanmorgen met pijn in het hart (niet echt heel veel hoor) afscheid van het caravanpark en nemen de ferry naar North Strathbroke Island. Een eiland van 15 bij 60 km wat net voor de kust van Brisbane ligt. Het is lang niet zo toeristisch als de Gold Coast en dat past veel beter bij ons. De ferry legt aan bij Dunwich, één van de drie dorpjes op het eiland. We rijden het dorpje voorbij en gaan eerst dwars over het eiland naar main beach.(en dat is dan ook gelijk alles wat er is, strand) Onderweg stoppen we eerst bij Brown Lake, een binnenmeertje wat bruinig kleurt, maar wel heel helder is. Er wordt ook in gezwommen. We rijden weer door en rijden langs een bord van de golfbaan hier. Er is een prachtig terras volgens het bord en je kunt er vanalles krijgen. Lijkt heel wat. Dus we slaan af naar wat blijkt het clubhuis te zijn van de plaatselijke golfclub. Een oudere man verwelkomd ons heel hartelijk en we kunnen gratis koffie en thee pakken en op het terras genieten van het uitzicht over de vallei met de golfbaan. Geweldig uitzicht, de regenboogpapagaaien vliegen af en aan. Het is zeker geen officieel terras maar de vriendelijkheid waar we mee onthaalt worden is geweldig. Dan weer verder richting main beach, waar we uitstappen en richting het strand lopen. Net als we daar zijn begint het weer hard te regenen dus we zijn zo weer terug bij de bus. Te nat is ook niet leuk.
Terug in Dunwich houden we lunchstop bij de plaatselijke bakery. Tenminste: het heet "bakery/bakkerij maar heeft naast één vitrine taartjes vooral pies en friet. Das wel heel verleidelijk. We delen samen een portie friet, die je in een groot stuk wit papier geserveerd krijgt. We rijden nog zo'n 20 km verder naar Point Lookout, het meest noord oostelijk gelegen en grootste dorpje. We lopen de North Gorge walk langs een paar mooie rotspunten. De wandeling is prachtig, na 100 meter zien we rechts van ons in de diepte de zee, met zijn lichtblauwe golven en het lange witte strand. Als extraatje staan er langs het pad drie kangoeroes te grazen. We lopen verder door en als we ongeveer op de helft zijn begint het heftig te regenen en te waaien. Toch zijn de uitzichten nog steeds geweldig ondanks de regen. Gelukkig hebben we een regenjas bij, dus snel aan. Helaas is die van Marielle na 3 minuten als niet meer waterdicht (op zoveel regen tellen ze bij ons waarschijnlijk niet). We lopen nog even door maar op een gegeven moment zie je ook niet meer veel dus zijn we maar teruggelopen. We regelen een plekje op de adder rock campground. Een camping in het tropisch woud en direct aan de oceaan. Nu is t weer ff droog dus lopen we nog een heel stuk langs het strand.  Zelfs bij donker weer is dit super mooi. De rest van de middag hangen we rustig bij of in de camper. Ook lekker.