Zondag 19 maart. Plannen herzien!

19 maart 2017 - Capalaba, Australië

Vannacht regende het vanaf 5 uur aan een stuk door en was het enorm grijs buiten. Het lekte zelfs binnen door het openstaande raampje en daardoor hadden we natte spullen, maar die drogen in de loop van de dag wel weer.
We hebben wat uitgeslapen en de camper in orde gebracht, water in de tank, gepoetst en de wc geleegd. Daarna nog benzine in de tank en boodschappen gedaan. Dus wij kunnen er weer tegen voorlopig.
Het werd wat droger en we zijn even bij het strand gaan kijken van Main beach. We waren verbaast hoeveel mensen er op het strand waren en zelfs aan het zwemmen waren met dit weer. Koud is het niet. 27 graden, maar nat van boven!
We zijn naar de buurt stadje, Surfers Paradise gereden en ook daar was het druk op het strand. Het is echt even wennen, deze andere omgeving. Veel mensen en vooral heel veel hoogbouw. Een luxe winkelstraat en op zondag open met alle grote merken en veel surf artikelen te koop natuurlijk. Wij hebben voor het eerst deze vakantie de Starbucks gevonden en meteen uitgeprobeerd. De koffie smaakte net zo goed als bij de andere tentjes en is dezelfde prijs. We kregen er gratis muziek bij van een straatbandje. Leuk tafereel en veel mensen om te kijken.
Inmiddels was het maar even droog en de rest van de dag was een bui!
Wel balen want daardoor konden we niet de bergen in naar de watervallen. Het was zo grijs dat de bergen niet zichtbaar waren, dus de lookouts hebben dan niet het beoogde effect! We rijden de Gold Coast weer uit en verlaten het stedelijk gebied richting het noorden. We stoppen nog aan de kust bij Red Bay en kijken naar de ibissen in het mangrove bos en lunchen in de bus. Droog wil het maar niet worden. Maar gelukkig spotten we onderweg nog steeds regelmatig kangoeroes, dat blijft leuk. Ook staan er regelmatig borden dat er koalas aanwezig zijn, maar die zie je niet vanuit de auto. En ook niet altijd als je onder de boom staat....
We besluiten een camping te gaan zoeken net onder Brisbane. Dat valt niet mee!
Bij de Gold Coast stikte het van de campings maar 60 km verder op is er maar een. En wat voor een, een camping waar alleen maar vaste bewoners verblijven, ook wel trailerpark genoemd. We besluiten toch te overnachten. Er is in de buurt geen alternatief, wat we ook zoeken op internet!
Gezellig is anders, maar het wordt rond zonsondergang, 6 uur plots droog en kunnen buiten zitten.
In de avond ontdekken we door dat de iPhone automatisch de juiste tijd overneemt, dat we al twee dagen de verkeerde tijd hebben.... Het blijkt dat de mensen in deze staat een uur eerder leven dan in de vorige. Dus nu schelen we weer 9 uur met Nederland in plaats van 10. We weten niet wat we met dat extra uur hebben gedaan?
In de avond maken we een nieuwe planning voor de komende weken. We kunnen ons van tevoren geplande reisschema niet helemaal volgen. We hadden met veel dingen rekening gehouden, maar niet met zoveel dagen aanhoudende regen en in deze hoeveelheden water, dat soms zelfs de snelweg een tijd dicht moet.
Dus gaan we andere dingen doen of dingen op andere dagen! Maar koud hebben we nooit, het is altijd 27 graden of warmer.

1. Lisette:
    19 maart 2017
    Weer alles bij gelezen. Wat een prachtige reis. Ben benieuwd naar t vervolg!

Groetjes, Lisette
  2. Han en Nellie:
    19 maart 2017
    Wat toch vervelend die regen.
    Hopen dat dat nou eens ophoudt.
    Jullie plannen moeten helemaal anders.
    Laten we hopen dat het beter wordt.
    Alles blijft zo nat en klam he. Goeie reis verder!!