Vrijdag 10 en zaterdag 11 Februari: A long way from home

11 februari 2017 - Fremantle, Australië

Donderdag 9 februari. Het vertrek.                                                                          We zijn eind van de middag opgehaald door vrienden Gerrie en Jan en zonder file naar Badhoevedorp gereden. Daar hebben we gezellig gegeten met z'n vieren in het Dorint hotel. Daarna hebben wij Jan en Gerrie uitgezwaaid en zijn we heerlijk relaxed begonnen aan dit geweldig avontuur. Lekker lang uit op het hotel bed, alvast voor aan het genieten van het geen wat er gaat komen......Eindelijk is het zover, we zijn onderweg!

Vrijdag 10 februari
Na een rustig nachtje in het Dorint hotel gaan we naar Schiphol. Het inchecken gaat snel en we zitten zo op stoel 45a en b voor heel wat uurtjes. Om 2 uur 's middags gaat het licht in t vliegtuig uit want ze maken het nacht. Tja wij hebben nog geen slaap....... dus kijken we film en hangen we die 12,5 uur vol. In Singapore zit er maar 1,5 uur tussen de vluchten in dus we spoeden ons snel naar de andere terminal en kunnen gelijk door in het volgende vliegtuig. Nog 5 uur te gaan. Gelukkig zijn we moe genoeg en vallen allebei na het ontbijt in slaap. Dan gaat het snel... we worden wakker als de landing ingezet wordt. Door de douane zijn we zo heen en gaan met de taxi naar de camperverhuurder. We krijgen een 4wd camper. Nog niet de helft van wat we eerder in Amerika ooit kregen, maar knus en alles, inclusief 4wd, erop en eraan. Nu eerst wat extra comfort regelen ...... Bij de campingstore kopen we een wc-tje (ga echt niet 's nachts naar buiten in de bushbush) en een luchtbed om onder het 5 cm dikke matrasje te leggen. Nu nog wat boodschappen en de prinsessen zijn gereed. Rond 6 uur ' avonds komen we bij de camping in Fremantle en krijgen ons plekje. We bedenken om toch eerst maar even naar de oceaan te tijden, op 15 minuten hier vandaan, om de eerste "sunset" te kunnen zien. Helaas. Bewolkt, dus dat valt tegen..... maar er volgen er nog meer.
Terug op de camping bekijken we de rommel. Eigenlijk moet alles nog een plekje krijgen, maar daar zijn we veel te moe voor. Dus we eten wat brood, maken het bed op en klimmen (want boven in de camper gelegen) er gauw in. Heerlijk slapen op het prinsessebed.

1. Han en Nellie:
    12 februari 2017
    Wat heerlijk jullie verhaal te lezen.
    We zitten te ontbijten op zondag en maken het helemaal mee.
    Wat een vooruitzicht, zo heerlijk lang.
    De sneeuw van gisteren is hier weg.
    Maar kom maar lekker bij en genieten Elsa en Anna!
  2. Ellis:
    12 februari 2017
    Ha meiden, de vakantie is begonnen! Fijn is dat. Eerst een beetje tot rust komen van het werken. Fijn dat de reis goed is verlopen. Nu zelf achter het stuur. We blijven jullie volgen.
    Groetjes van ons
  3. Petra de Bruijn:
    Dag prinsesjes,
    Eindelijk is het dan zo ver.... jullie zijn (weer) in Australië. Maak er samen een hele mooie reis van "without worries". Liefs & "enjoy", Petra