Vrijdag 27 mei. In en om Edmonton

27 mei 2016 - Edmonton, Canada

Na een redelijke nacht waren we wel alweer heel vroeg wakker en uit de veren.
Dus om 6:45 zaten we al aan het ontbijt met een zelfgebakken wafel.
Het eerste doel van vandaag was het Elk IJsland national park. Een park 50 km ten oosten van Edmonton. Vernoemd naar de Elk, een soort hert, maar vooral bekend om de bisons die er leven. Bij de west-entrance krijgen we een parkkaart met veel tips van een enthousiaste ranger en kopen we meteen een pas voor alle nationale parken van Canada voor de rest van het jaar. Alhoewel het nog grijs is zijn de uitzichten heel mooi. Veel bossen, meertjes met hierin beverdammen. Eerst rijden we richting Astotin lake, waar we een korte trail lopen over een pad wat deels met pontons over het water loopt. Erg leuk, overal vogelgeluiden om je heen en een groep witte pelikanen scheert over het water.  We rijden verder zuidwaarts op zoek naar de Bisons die in het park leven. Die zien we nog niet, maar wel een moose! Supermooie, zeker als je die hier niet verwacht. Hij (of zij) blijft nog even staan vooraan in het bos en wandelt dan rustig weg. Wij rijden nog eenextra rondje  over de bisonloop, echter zonder Bisons, maar dan op zoek naar een picknickplekje zien we ineens drie Bisons lopen. Wat een grote beesten! Even gezellig buiten picknicken en dan weer in onze grote auto terug naar de stad. Naar de West Edmonton Mall. De grootste Mall van Noord-Amerika met ruim 800 winkels. Niet te doen in een middag. We lopen vooral rond en kijken onze ogen uit. Heeeel veeeel winkels, maar vooral ook veel vermaak. Zoals Galaxyland een soort pretpark in de Mall met o.a. een hele rappe achtbaan die Marian en Jan natuurlijk moesten uitproberen. Hij was heel heftig heb ik begrepen......
 Verder hebben we de ijsbaan gezien, een grote vijver met een piratenschip er, een zeeleeuwenshow en een zwemparadijs met golfslag en een stuk of 8 straffe glijbanen. Je hebt eigenlijk niet eens tijd om te winkelen zoveel is er te zien. Vandaag is voor ons wel een drukke dag want we hebben ook nog kaartjes voor de seizoensopening van het baseball. De Edmonton Prosphects. Zij spelen op Telus field. Klinkt heel wat, maar dat viel wat tegen. Vroeger een beroemde topclub, nu waren er zo'n 50 toeschouwers in een veel te groot stadion. Maar al met al toch leuk om te zien. Daarna moe maar voldaan (zoals dat heet) terug naar het hotel en op tijd gaan slapen want de jetlag is er nog niet helemaal uit......