Vrijdag 3 Maart: van Yanchep naar Perth en alvast even de stad verkennen.

4 maart 2017 - Perth, Australië

60 km.
Wederom worden we, vanzelf, om 6 uur wakker. De kakatoe's komen krijsend overvliegen en ook allerlei andere vogels zijn al wakker dus behoren wij hierdoor ook weer tot de vroege vogels. Om een uur of 7 staan we op, maken de boel weer netjes en rijden de camping af. Maar toch nog eerst even naar het gedeelte waar de koala's zitten en het veld waar we gisteren zoveel kangoeroes zagen. De koala's hebben wel wat bewogen vannacht, want de meeste zitten op een andere plek, maar verder gebeurd er nu niet veel. Maar het blijft een schattig gezicht hoe ze onderuitgezakt tegen een stam of tak hangen en dan lekker dutten en met een scheef oog de rest van de omgeving in de gaten houden. Op het veld bij het meertje zijn nog een stuk of 10 kangoeroes en een stukje verderop nog zo'n groepje. Maar niet meer de massa van gisteren, die zijn waarschijnlijk weer dieper het bos in  omdat dadelijk meer mensen in het park komen wandelen.
We rijden in een uurtje naar Perth. We hebben een camping vlak bij het centrum, dus kunnen van hier uit met de bus het centrum in. De camper krijgt rust nu. Tegen elven zijn we bij de Elisabeth Quay, de haven van waar verschillende ferry's over de Swan rivier vertrekken. Wij drinken even een koffie met uitzicht op de haven en boeken de Ferry naar Rottnest Island voor zondag. Dit was eigenlijk al het plan in het begin van de vakantie, maar toen waaide het hard en waren de voorspellingen niet goed dus dat hebben we toen overgeslagen. Maar we willen nog steeds graag de Quokka's gaan zien, dus zondag nieuwe poging. Hierna lopen we het centrum in en kijken naar de oude gebouwen die tussen de moderne flatgebouwen en andere hippe gebouwen staan. Oud en nieuw gaat hier mooi samen. Na 3 weken in weinig bewoond gebied moet er natuurlijk wel even gewinkeld worden, dat kan hier prima. Niet dat we iets kopen hoor (één badhanddoek voor marian met een vw busje erop) maar kijken is ook al leuk. Ze hebben zelfs een soort Zwitsers straatje nagebouwd. Erg knus.
Tegen een uur of 4 worden onze voeten moe en gaan we een rondje maken in de CAT bus. Dit is een bus die een rondje door het centrum rijdt (er zijn meerdere rondjes mogelijk: rode, blauwe, gele en groene) het is bedoeld als gratis openbaar vervoer voor de mensen uit Perth zelf, makkelijk als woon-werkverkeer, maar ook voor ons leuk om ff te rusten en nog wat van de stad te zien. Een uurtje later is het rondje rond en stappen we weer uit. Nog ff wat geld pinnen en dan weer terug naar de camping. Helaas slaat de machine op tilt tijdens ons pinnen en haalt wel het geld van de rekening, maar keert het niet aan ons uit. Balen. Na enige discussie met de bank en contact met de ING bank, moeten we een mailtje sturen en zal het (wrs) worden opgelost. We zullen zien....... We nemen de bus weer terug, hangen nog even rond en koken de restjes op want morgen moet de camper weer worden ingeleverd. Raar hoor, je moet de camper inleveren maar de vakantie gaat gewoon verder op een plek nog verder weg. T is ff wennen...... maar dat komt zeker weer goed.

1. Han en Nellie:
    4 maart 2017
    Heel wat anders dan die rode aarde.
    Wat balen met de pinactie.
    Hier gaat het voorjaar worden.