zaterdag 4 maart. Camper gaat weer terug, maar de vakantie is nog lang niet op!

4 maart 2017 - Perth, Australië

Vanmorgen na het ontbijt al onze spullen weer bij elkaar gezocht en in de tassen gepropt. Het lijkt wel of we veel meer bagage hebben dan op de heenweg. Toch hebben we niet echt veel gekocht.... alleen enkele shirts.
Daarna de camper gepoetst aan de binnenkant. Overal kom je rode stof tegen. Zelfs op de schone kleding die in de kast lag, het moet echt in de was... Na de koffiebreak rijden we de camping af en gaan op zoek naar een autowasserij waar hoge auto's in passen.
Vlakbij (7 km) is er een. De wasruimte zijn hoog genoeg, maar is gelegen op een 1 e verdieping, de weg er heen en vandaan is wat krapjes. Maar zonder schade zijn we er vandaan gekomen. Wel was het wassen een hele klus, die rode modder wilde de auto bijna niet verlaten. Een spoor roze blijft achter op het wit. Maar we hebben ons best gedaan. Wij zijn net zo nat als de auto, maar dan van het zweet! En dat allemaal omdat we zuinige Hollanders zijn en geen 75 dollar willen betalen, zodat het camperbedrijf de camper schoonmaakt!
We rijden weer zo'n 10 km richting vliegveld Perth en leveren daar de camper in bij Apollo. Het is spits bij het verhuurbedrijf. Het kantoor zit tjokvol. Het is maandag feestdag in dit deel van Australië, dus mensen zijn langer vrij en willen een camper! Gelukkig is onze wachttijd niet zo lang en kijkt de meneer maar amper of alles oké is en staan we na een 1/2 uur weer buiten.
Ook nu kiezen we budgettair verantwoord en nemen de bus in plaats van een taxi. Wel even een gesjouw met al die bagage, maar de bus stopt in de straat waar het hotel staat, dus echt ver lopen hoeven we niet.... het is nog steeds ruim 35 graden, dus ver lopen gaat nu ook niet met volle bepakking.
In de hotel kamer beseffen we dat het leuk was met de camper, maar zeker geen luxe: Nu een heerlijk groot bed zonder geklauter en een eigen douche! Na 3 weken is het een genot, waar we meteen gebruik van hebben gemaakt, die douche dan om 14.00 in de middag! Ook maken we gretig gebruik van de wasmachine, alles gaat schoon de koffer in. Raar gevoel, dit deel van de reis wordt binnenkort afgesloten, maar ons avontuur is nog lang niet op...
We lopen hotel uit, stad in en lunchen in de stad en kijken nog wat rond in de winkelstraten. We rommelen nog wat in onze hotelkamer en zorgen dat de was en de strijk ( en dat zelfs op vakantie) in orde komt.
In de avond eten we in het restaurant van het hotel, hoeven we niet meer ver de deur uit.
We liggen op tijd in bed en genieten van dit riant onderkomen.