Woensdag 22 maart . Rustdag met veel vertier!

22 maart 2017 - North Stradbroke-eiland, Australië

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en besloten om nog een dagje op deze heerlijk rustige camping op het eiland te blijven.
We ontbijten en lezen wat, terwijl we genieten van het uitzicht over de zee.
Bij het regelen voor nog een overnachting bij het entreekantoortje, zie ik een foto van een koala hangen en zeg dat ik vaak bordjes zie langs de weg, maar dat ik ze nooit zie in het wild. Ze reageert verbaast, er wonen verschillende koala's op de camping en ze geeft meteen wat tips om ze te kunnen vinden. Op de terug weg naar ons plekje, spot ik inderdaad de eerste wilde koala. Ik loop naar Marielle en samen met het fototoestel gaan we op zoek.
In onze achtertuin zit er ook eentje, echt vlakbij de camper waar we al 24 uur verblijven. We spotten er 4 en maken mooie foto's. Het blijven schattige beestjes en ze trekken niets aan van de kampeerders om hun heen. Ze slapen 20 uur op een dag en kijken als je geluk hebt even op om te kijken wie er nu weer onder aan die boom staat.
Ik loop er nog enkele keren op de dag langs, maar ze verplaatsen zich nauwelijks. Dus ze zijn nu makkelijk te vinden, nu je weet in welke boom je moet kijken.  Anders is het een groot zoekplaatje, want ze kunnen zich goed verschuilen tussen de takken. Het is een feest om ze te aanschouwen.
In de middag wandelen we even de camping af en gaan het dorpje in. Daar staan enkele huizen en een winkeltje. We kopen wat brood en wat benodigdheden en lopen langs zee weer terug naar een parkje. Genieten even op een bankje en lopen weer terug naar de camping. Dat was dan onze beweging voor vandaag, dus echt een rustdag.
Na de lunch wordt het toch wel wat warm en gaan voor onze hut even in zee om af te koelen.
Terwijl we in zee zijn, hebben we het over de dolfijnen en de haaien die hier voor komen. Die laatste hopen we niet te zien. Er is ook een stuk zwemwater met anti haaien netten, maar dat is natuurlijk niet voor onze hut.
Wat we wel zien is verderop in zee een hele enthousiaste dolfijn die meerdere keren salto's maakt boven het wateroppervlakte.
Wouw en dat terwijl je zelf aan het zwemmen bent!
Verder zien we vandaag nog vele vogels waarvan we het bestaan niet van wisten of die we nog niet eerder hadden gezien, zoals het ijsvogeltje wat steeds voor ons in de struiken zit.
De dag gaat vanzelf voorbij met het genieten van al het natuurschoon om ons heen. En hier en daar een praatje maken met de enkele andere gasten van de camping. Het is laag seizoen, maar op dit eiland is het wel bijzonder rustig.
Als het om 6 uur donker wordt, ja, de zon gaat hier vroeg onder, komen de muggen te voorschijn. Vandaag geen zin in muggen en besluiten de avond niet buiten maar in de camper door te brengen met de ramen open, maar de horren dicht. Scheelt enorm veel bulten.

1. Han en Nellie:
    23 maart 2017
    Bekende vogels.
    Dat jullie daar durven te zwemmen, brr.
    Lekkere rustige camping en fijn zo'n rustdag.
  2. Anja Rooijackers:
    23 maart 2017
    Oh wat een heerlijk verhaal, het lijkt wel vakantie. Het heeft even geduurd, maar volgens mij zijn jullie eindelijk jullie tempo aan aan het passen. Hopelijk blijft het weer beter.
  3. Lisette:
    27 maart 2017
    Die koala is echt te schattig!!