Donderdag 23 Maart: Brisbane

23 maart 2017 - Brisbane, Australië

Ca60 km
Vanmorgen vroeg opgestaan want we willen al om 8:00 met de veerboot mee naar het vasteland. Op het nippertje rijden we het terrein op en we mogen nog net mee. We ontbijten snel onderweg op de boot en rijden vanuit de aankomstplaats Cleveland door naar Brisbane. We doen onderweg nog wat boodschappen en het gas moet nog bijgevuld dus het wordt toch nog 11:00 voor we op de camping (bijna) in het centrum van Brisbane aankomen. We parkeren ons busje en met de echte bus zijn we 20 minuten later in hartje centrum. We stappen uit bij Southbank, een aangelegde lagune met openbaar zwembad, net naast de brisbane rivier. De lagune/zwembad is omzoomd met mooie bomen, palmen, paadjes en een heus zandstrand. Helaas is een groot deel in renovatie nu. Maar het blijft toch een mooiplekje met de skyline op de achtergrond. Vanaf het achterste deel van Southbank nemen we het veerbootje wat langs de rivier gaat en op meerdere plekken in het centrum stopt. We stappen 3 stops verder uit bij Eagle Street aan het ene eind van het winkelgebied van Queensstreet. We struinen een tijdje door de winkels, drinken koffie op het terras en delen een "rocky road" muffin. Daarna lopen we door naar de botanische tuinen van BrisbaneCity. Zeer afwisselend met vijvers, oerwoud, graspartijen en een oase in de drukke stad. In het midden staat een idyllisch theehuisje. Op het grasveld zijn een stel kinderen "zwerkbal" ( van Harry Potter) aan het spelen. Erg grappig, met nepbezemstelen, drie ringen om te scoren en witte en zwarte ballen om elkaar weer af te gooien. Hoe verzinnen ze het. Na een tijdje in het park gelopen te hebben gaan we terug richting de boot. Deze zet ons weer af bij de Southbank vanwaar we teruglopen naar het busstation. We hebben inmiddels ruim 18.000 stappen gelopen dus het is wel mooi geweest voor vandaag. Op de camping doen we nog wat huishoudelijke dingen en de rest van de avond zitten we lekker voor de camper. We zien weer een nieuw dier want op de camping woont een possum, die ook even bij ons komt kijken.

1. Han en Nellie:
    23 maart 2017
    Ja jullie vertelden ons over het zwemgebeuren in Brisbane.
    Wij zijn er niet geweest.
    Leuke stad?
    Of toch maar weer gauw naar de natuur.
    Veel plezier.
  2. Anja Rooijackers:
    23 maart 2017
    Leuk busje. Het wil nog maar niet blauw worden die lucht zeg. Blijf voor jullie duimen voor beter weer.