woensdag 1 maart Monkey Mia

1 maart 2017 - Monkey Mia, Australië

Woensdag 1 maart
Dagje Monkey mia, niets mis mee.
Vanmorgen op tijd uit de veren, want de dolfijnen komen! Elke ochtend om half acht komen er een groep dolfijnen aan de kust en krijgen vis. Dat willen we zien. Dus staan we al vroeg met de voeten in zee en aanschouwen 6 volwassen dolfijnen en een kleintje van 7 weken. Mooie foto's gemaakt natuurlijk en genoten van dit bezoek. Daarna ontbeten en vakantie gevierd. Dat wil zeggen de ochtend rond de camper gehangen, gelezen, foto's bekeken van de afgelopen weken en vooral genoten van het uitzicht: palmen en zee.
Vanmiddag een tocht van 3 1/2 uur gemaakt op een catamaran en genoten van de zon, zee en hier en daar een dier. We hebben zeekoeien, dolfijnen, een schildpad en een pelikaan, papegaaien gezien.
Het was heerlijk en je voelde de hitte niet, maar de huid is wel wat rood, ook bij factor 50!
Daarna even in het zwembad. Dat is fris, dus koelde prima af.
Vanavond gaan we voor het eerst uit eten!  Na 2 1/2 week eindelijk een plek gevonden met een open restaurant. Op weg naar het restaurant komen we nog meer wildlife tegen. Twee emoes eten de dadels uit de palmbomen op de camping.
Wij eten direct aan zee in het restaurant van het resort. Het eten is lekker en het uitzicht geweldig. Ook weer eens een keertje leuk om te doen. Als we de komende week in de stad Perth en Sydney zijn zullen we wel vaker gaan uit eten.
We gaan vroeg naar bed vandaag. Ook van niets doen wordt je moe en we zijn van plan om vroeg te vertrekken morgen zodat we zover mogelijk richting Perth komen. De bezienswaardigheden hebben we al gezien op de heen weg. We rijden dit deel 850 km namelijk dezelfde weg. Gewoon omdat er geen andere is.