Woensdag 8 Maart: Sydney deel 2

8 maart 2017 - Sydney, Australië

Vanmorgen zijn we als eerste gestart bij de Sydney Tower Eye. Deze toren is 305 meter hoog en vanaf het bovenste platform heb je een 360 graden uitzicht over de hele stad. Eerst krijgen we een korte 4D film te zien over de toren en de stad en daarna gaan we omhoog. Met de lift zijn we in 45 seconden boven en maken een rondje over het platform. Overal staan interactieve schermen waarop je kunt lezen wat je vanuit het raam aan het bekijken bent, met hierbij allerlei aanvullende informatie. Helaas blijft het grijs dus we kunnen niet heel ver weg kijken, maar we zien the Operahouse, the Harbour Bridge, de botanische tuinen en nog veel meer. Na een uurtje gaan we weer naar beneden en nemen de bus naar Paddy's Market. Dit is een overdekte markthal welke meer dan 150 jaar geleden begonnen is als handelsmarkt voor o.a. de boeren en voor alle andere handel. Nu is een een grote hal met een deel markt voor fruit en groenten en verder heel veel stalletjes met goedkope toeristische spullen. Vele shirtjes, magneten, sleutelhangers etc. van Sydney en Australia. (En dat alles "made in China" natuurlijk). Maar het is er gezellig en we scoren een paar leuke souveniers. Na de lunch lopen we verder door de Chinese wijk (Dixonstreet) onder de Chinese poorten door. Het meest chinees wat we hier verder zien zijn alleen maar eettentjes. En veel Aziatische mensen. Maar die zie je hier overal heel erg veel. Via  Dixonstreet komen we terug bij Darling Harbour, waar terrasjes en de bootjes de boventoon voeren. We nemen maar weer ff pauze en drinken een koffie op een bankje. Het is halverwege de middag en eigenlijk zijn we best moe van alle meters die we hier in de stad maken. Dus bedenken we dat het we best nog een keer de hop-on-hop off kunnen pakken om de rest van het rondje door de stad af te maken. Goed plan: lekker bovenin de bus zitten en al het mooie komt zo voorbij. Gelukkig geen regen vandaag. Tegen half vijf komen we bij het operahouse waar we uitstappen en teruglopen naar Walsh Bay. Een paar maanden geleden hebben we thuis met flinke korting een boottocht met een 3 master schip door de haven van Sydney geboekt. Het is een mooi schip met grote masten, veel touwen en veel hout. Kapitein James verteld over het schip en over de delen van Sydney waar we langs varen. Onderweg krijgen we ook nog eten, dus helemaal compleet. Even valt er een flinke bui, maar die is ook zo weer voorbij. Het laatste stuk varen we weer terug langs het operahouse en onder de brug door, net als de zon zich nog even aan de horizon laat zien. Mooi!!
Om 8 uur zijn we weer terug in het hotel, pfff zo'n stedentrip is hard werken, maar wel geweldig.

1. Han en Nellie:
    8 maart 2017
    Zo'n Driemaster is wel gaaf!
    Hopelijk wordt het wat minder vaak nat weer.
    Leuk dat jullie zo veel zien van Sydney.
    Wij zijn maar een dag in Sydney geweest met super weer.