Zaterdag 11 Juni Revelstoke

11 juni 2016 - Revelstoke, Canada

Zaterdag 11 juni Revelstoke
Zoals vele campings, ligt deze ook bijna op het spoor, dus ook nu weer de hele nacht treinen, deze keer nog met veel piepende remmen..... Wat zal ik deze niet missen thuis.....
Vandaag blijven we op dezelfde camping en we gaan met Jan en Gerry de omgeving verkennen.
We gaan op weg in een camper de berg mount Revelstoke op, de top ligt op 1938 meter.
We maken 20 scherpe haarspeldbochten en zien geweldige uitzichten op het dal. Helaas komen we niet tot de top, na 20 km van de 26 moeten we stoppen. De top is nog niet open en we zijn tot de sneeuwgrens nu.
Dus met z'n alle uit de camper en sneeuwballen gooien, ook leuk!
We rijden terug naar het stadje Revelstoke en om even te winkelen.
Al snel blijkt het een heel klein stadje, of te wel een dorpke... We vinden enkele winkeltjes in iets wat lijkt op een hoofdstraatje... Er wonen hier 8000 mensen, maar een gezellig centrum is ver zoek. Er is een marktje van 8 kramen en de personen die er rondlopen zijn meer bezienswaardiger dan de streek groenten en sierraden die er te koop zijn.
We vinden gelukkig we een koffieshop en daar hebben ze heerlijke taart! Red velvet, en zo smaakte deze ook, fluweelzacht en romig...
We lopen nog wat rond en vinden het dan tijd worden voor de lunch. Deze keer bij Denny's. Voor de Amerikanen een begrip. Deze keten heeft meer dan 1000 filialen en staat bekend om zijn gigantische ontbijten met 5 of meer gerechten....
Dus wij gaan deze uitdaging als lunch aan... De ontbijten smaken heerlijk en voorlopig heeft er niemand meer honger en de vraag is of deze nog ooit terug zal komen...
Het treinmuseum staat al een tijdje op de wensenlijst van Marian en vandaag gaat het er van komen. In dit dorp hebben ze er wel een. En een hele mooie. Het verleden van de Canada-Pacific railway startend in 1880 wordt geheel uit de doeken gedaan en er zijn meerder opgeknapte treinen te bezichtigen aan binnen en buiten kant. Erg de moeite waard.
Terug op de camping moet er weer eens huishoudelijk werk worden verricht en de was wordt gedaan. Maar gelukkig ook ruim de tijd om te relaxen, boekje lezen enz.
In de avond koken we en eten we met z'n vieren en leggen nog een kaartje met eerst een duidelijk afspraak, welke regels er gelden, Tilburgse  Helmondse of Veldhovense jokerregels. We komen er snel uit en hebben een gezellige avond en maken het voor ons doen laat en houden de camping wakker.... (de meeste gaan al om 22.00 uur slapen....)