Zaterdag 21 juni: New York 6

21 juni 2014 - Amsterdam, Nederland

Vandaag de laatste dag New York. We starten na het ontbijt met inpakken. Dat is al een hele klus, want we hebben voldoende nieuwe kleding gekocht om de reserve kilo' s te vullen. Gelukkig hebben we een kofferweegschaaltje bij en dat is maar goed ook, want het komt echt heel nauw hoe we de last verdelen zodat we niet bij hoeven te betalen. Later op de luchthaven blijkt ook dat beide koffers echt tot de maximale toegestane gewicht zijn gevuld. Dus we hebben ons best ook deze keer weer zeker gedaan. De kledingkast zal thuis gevuld worden.
We lopen het hotel uit en zien meteen dat in het weekend de stad zich helemaal vult. Het is stukken drukker dan door de week. Blij dat we nergens meer in hoeven, anders waren de rijen lang geweest.
We gaan nog eenmaal koffie halen bij Starbucks en drinken deze op de trappen op Times square op met het zicht op duizenden mensen. Vandaag begint de zomer en dat wordt hier gevierd met een fitness festijn met vele honderden mensen die mee doen. Wij moeten thuis weer nodig gaan bewegen, hier mogen we nog toekijken.

We hebben nog enkele winkelstraten niet gezien, dus daar gaan we nog gebruik van maken en bijna niet te geloven maar toch nog iets kunnen vinden om te kopen...
Gelukkig was er in de handbagage nog plaats.
We lunchen nog in de stad en blijven verbaast naar de vele verschillende mensen kijken, heel de wereld komt hier voorbij.
Dan gaan we terug naar het hotel en kleden ons om voor de vlucht naar huis. We hebben een luchthaven shuttle besteld. Helaas duurt het  3 kwartier voordat die komt opdagen. Het is druk in de stad en verkeer staat regelmatig stil.
Het is al wat aan de late kant als we de luchthaven Newark bereiken, dit is de plek waar we 3 1/2 week geleden begonnen....
En nu de grap: dat is de verkeerde luchthaven, we moeten vertrekken op JF Kennedy airport, geheel aan de andere kant van New York!!!
Wat een ramp! We proberen vervoer te regelen, maar echt vlotten, nee dat doe het niet. Als we eindelijk in een busje zitten, die ons naar de juiste luchthaven brengt, 50 kilometer verder op, blijkt deze eerst vol te moeten voordat hij vertrekt. Dit duurt erg lang als je op hete kolen zit!
Het verkeer zit nu echt geheel dicht en het is een grote file. De chauffeur doet erg zijn best maar er zit geen vaard in. We komen na toch wel wat zenuwen uiteindelijk op jfk airport.
We zijn 5 minuten te laat en mogen niet meer mee.... We zien de vlucht opstijgen zonder ons.
Nu hopen op een andere vlucht. Deze gaat nog wel vandaag, om 23.00 uur vanavond, maar die zit helemaal vol. We kunnen op een lijst als andere uitvallen, maar de kans is klein omdat er altijd twee uit moeten vallen en misschien wel meer omdat we niet weten of er meer wachtende voor ons zijn.  De eerste mogelijkheid dat we zeker naar Nederland terug kunnen is zondag middag om 16.00 uur plaatselijke tijd, dan zijn we om 5.00 uur in de ochtend in Nederland. We moeten allebei werken maandag, dat gaat een zware dag worden.....
We besluiten om te wachten, want willen toch graag zo snel mogelijk naar huis. We checken in en verblijven uren op de luchthaven in de hoop dat we mee kunnen vandaag. Lukt dit niet, moeten we een hotel gaan zoeken......
Erg balen allemaal maar het is niet anders!

1. Tonja:
    22 juni 2014
    Oh gossie, jullie lijken op Roy Donders!! :) Welke stad heeft er nou meer dan 1 vliegveld?! Stelletje koekwouzen zijn het daar in New York..haha, voor jullie niet leuk maar gelukkig wel goed afgelopen. Dit zullen jullie nog wel een tijdje moeten horen op feessies..xxxTonja