Vrijdag 20 juni: New York 5

20 juni 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste hele dag New York. We hebben de laatste dagen al heeeel veel gezien en starten maar langzaam op. We zijn zelfs te laat voor het ontbijt en doen dit buiten de deur. Dan lopen richting de west river, de hudson. We gaan een rondje maken om downtown heen met de gele watertaxi. Deze maakt verschillende stops, maar wij blijven lekker zitten. Het is vandaag gelukkig weer mooi helder en een graad of 30 dus we genieten heerlijk boven op het dek. We varen langs downtown en krijgen direct een hoop uitleg over de stad en de geschiedenis van de delen die we zien: het meetpacking district en de highline, waar we gisteren nog liepen, walstreet, de verschillende gebouwen van het world trade center, de brooklyn bridge etcetera. Het is ook leuk dat er zo'n gids bij is. Je leert meer over de stad. Na 1,5 uur komen we weer van de boot af en eten de rest van ons ontbijt op (zat in de "doggybag" want was vanmorgen te veel van het goede.) we wandelen terug naar 42nd street. De staat van de vele theater, shows, "things to see" en winkeltjes. We kopen nog wat kleine dingen en gaan tegen half vijf even terug naar het hotel. Vakantie is echt hard werken hier. We hangen ff op bed en besluiten de laatste avond nog de "nighttour" te doen. Opnieuw zitten we op de top of the bus! En zien vanalles om ons heen. Ook nu met uitleg van een gids. Wij rijden o.a. door little italy, chinatown en het fashiondistrict. Ook gaan we over de manhattanbridge naar de overkant van de eastriver, naar Brooklyn. Hier kun je mooi de skyline van New York zien. Na een uur of twee zijn we weer terug op times square en gaan we eten. We komen uit bij het hardrockcafe waar we een hamburger en een salade delen.
Opnieuw zijn we blij dat we ons hotel hier gekozen hebben. We zitten altijd vlak bij daar waar alles start en te doen is. Lekker makkelijk. Vanuit het hardrockcafe zijn we in 5 minuten bij het hotel. Daar werken we de site nog ff bij voordat we gaan slapen.