Zondag 10 november: van St Augustine naar Orlando

11 november 2019 - Sint Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst de tijd genomen om St Augustine te verkennen. Dit is het oudste stadje van de VS. Het werd gesticht in 1565 door de Spaanse generaal Menedez de Alviles. Dit dorpje ziet er totaal anders uit dan andere dorpjes hier. Het heeft een knus centrum met kleine straatjes en veel oude gebouwen. Ook veel dingen zijn vernoemd naar  of opgezet door Henry Flagler (een belangrijk persoon in de geschiedenis en ontwikkeling van Florida, o.a. het aanLeggen van het spoor in Florida) Dit is hier op veel plekken terug te zien. Er is een prachtig college, een groots gebouw met veel torentjes en versierseltjes. Daar tegenover het museum van Lightner, die vooral verzamelingen van anderen verzamelde. Wij doen ook cultureel en gaan met het hop-on-hop-off trammetjes door het dorp en de leuke dingen in de omgeving. Zo zien we het historic museum, het jail museum en wandelen door de kleine straatjes zoals George street en Spanish street. Veel toeristenwinkeltjes, maar ook veel kunst en galeriën. Een leuk dorpje waar we gerust 3-4 dagen hadden kunnen blijven. Begin van de middag lopen we langs het oude 5 hoekige fort. Daar gaan ze net “op de ouderwetse manier” een kanon ontsteken. Het ziet er spannend uit, maar zo traag en zo weinig kracht erachter; geen wonder dat ze de oorlog niet konden winnen.

Daarna wandelen we terug naar de auto want we moeten vandaag nog zo’n 200 km doorrijden naar Kissimee vlak bij Orlando, daar hebben we een huis gehuurd met zwembad voor de komende 4 nachten. Tegen half 6 komen we daar aan. Het huis is echt geweldig: 4 slaapkamers, 3 badkamers en een mooi privé zwembad (wel wat fris helaas). Na een kort bezoekje aan de supermarkt eten we lekker thuis vanavond, gewoon brood met thee. Heerlijk simpel. Dit gaan we komende dagen vaker doen. En vandaag op tijd naar bed want morgen wacht Disney op ons.

1. Frans:
    11 november 2019
    Leuk stadje dat St Augustine.
    Nog veel plezier samen!!!
    Dat zal wel lukken als fysieke klachten onder controle blijven.