Maandag 11 november: Disney Animal Kingdom

12 november 2019 - Hunters Creek, Florida, Verenigde Staten

Vandaag vroeg uit bed, want het pretpark met dieren staat op het programma. Al voor 9 uur staan we binnen en het is al flink druk. Wat blijkt, is het vandaag een feestdag in de USA en is iedereen vrij: veteranendag. Bij de gaafste attractie, Avatar waarbij je bijna zelf in de film mee speelt is een wachttijd van 3 uur. Dat gaan we niet doen, dat is zonde van de dag.

Dus starten we met een boottocht door het land van Avatar, ook mooi en minder druk. Ook de aankleding van heel dit deel van het park is geweldig mooi, echt de filmset van Avatar waar je doorheen loopt. Sprookjesachtig!

In het Afrika deel gaan we op safari en stappen in een truck en rijden door de Savannah met heel veel dieren zoals olifanten, neushoorns, giraffen, struisvogels, leeuwen enz. Erg mooi om zo dicht bij de dieren te komen. Daarna lopen we nog een deel van safari en zien nog meer dieren.

Tijd om wat te eten en rond te kijken in het Afrika dorp. De wildlife experians valt tegen, in de trein zien we alleen hokken en geen dieren ..... dat is jammer.

We lopen naar de Avatar attractie, want op de app geven ze aan dat de wachttijd nog maar!!! 105 min is??? We kiezen er voor om toch in de rij te gaan.... na heel lang wachten, uiteindelijk 150 min. hebben we de attractie gezien. Het was heel mooi. Het is net of je op de rug van een vogel door het land van Avatar vliegt en avonturen beleefd. Het duurt 4 1/2 min. Maar de volgende keer gaan wij niet meer zolang in de rij.....

We hebben het parkdeel Discovery verkend met de tree of life, een hele grote boom waar in de stam heel veel dieren zijn uitgekerfd. En we zijn door Asia en dino land gelopen. Beide helemaal in stijl aangekleed. Helaas gingen de wandelpaden langs de dieren al dicht omdat het donker werd.

De lichtshow op het water:”We are one” was geweldig. Zeer kleurrijk en met mooie muziek, kwamen allerlei scenes van Disney films tot leven, geprojecteerd op een watergordijn.

Als afsluiting lopen we nogmaals langs de tree of life en ook daarop wordt in de avond een mooie voorstelling geprojecteerd met allerlei Disney figuren. Erg gaaf!

Om 20 uur sluit het park en verlaten wij Disney. We eten onderweg Chinees en gaan daarna languit op de bank na deze lange maar geweldige dag.

1. Lisette:
    12 november 2019
    Ja die boom herinner ik me nog, ook al is het 20 jaar geleden dat ik daar was. Mooi he!