Zondag 26 Februari: Kink in de kabel

26 februari 2017 - Carnarvon, Australië

5 km
Vanmorgen werden we zoals gewoonlijk rond 7 uur wakker. We volgen ons vaste ritueel van wassen, ontbijten, camper op orde maken en de TomTom aan om richting Shark Bay te rijden. Dit is een prachtige baai met natuurpark waar we graag willen snorkelen en je kunt er dolfijnen zien. Echter tijdens het ontbijt zien we dat er een natte plek onder de motor ligt. Het zal toch niet...... we checken de olie, die is nog goed op peil, maar er ligt toch echt olie onder de camper. Wij rijden naar het tankstation naast de camping. Gezien er nog voldoende in zit zal er weinig aan de hand zijn, maar voor de zekerheid willen we een kannetje olie kopen. We moeten vandaag dik 400 km rijden. Tijdens het kwartiertje dat we in het tankstation zijn ligt er echter direct weer wat olie onder de auto. Toch maar even overleggen met cheapacamper, de camperverhuurder. We worden bij het tankstation geholpen door Kathie, ze is super aardig en  helpt met het heen en weer bellen naar cheapacampers. Aardig hoor. Zelfs de koffie krijgen we gratis! Ze sturen de plaatselijke ANWB langs en dan blijkt dat smering van de vooras (voor zover mijn technische kennis reikt...) kapot is. We mogen wel een klein stukje rijden, maar zeker geen lange afstanden, hij moet eerst gerepareerd. Helaas is het vandaag zondag dus vandaag gebeurd er helemaal niets. Balen! Voordeel is dan wel dat we nu net bij een klein stadje zitten (Carnarvon). En niet in "the middle of nowhere" of midden op die lege snelweg. Wij rijden terug naar de camping in het dorp en houden nu dus verplicht vakantie. De camping is netjes en heeft een klein zwembadje. We doen wat veel mensen op vakantie doen: hangen bij het zwembad, boek lezen en lopen even door het (uitgestorven) dorp. Leuk voor één dag, maar hopelijk duurt het oponthoud niet te lang. Maar morgen horen we meer.

1. Lisette:
    26 februari 2017
    Balen van t oponthoud. Hopelijk is het snel geregeld. Maar wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien zeg!
  2. Han en Nellie:
    27 februari 2017
    Balen zeg, maar inderdaad een geluk bij ongeluk, niet ergens onderweg.
    Gelukkig gebben jullie nog veel tijd en er wordt aan gewerkt.
    Lekker luieren en zwemmen.
    Het is hier saai weer, bewolkt harde wind en soms wat regen brrr. Geniet van de D vitamientjes. Doei.